![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]()
Hej!
Jag har köpt Marias Pass till Trainz 2009 från Tyskland. När jag ska installera det säger den att man inte kan hitta fullversionen av Trainz. Jag har den installerad i windows.old/ProgramFiles(x86) efter problem med XP. Nu har jag Windows 7 Home 64bit. Jag har kopierat över den till motsvarande fil i Windows, men det hjälper inte. Vad ska jag göra? Funkar inte tyska versionen till mitt Trainz eller måste jag installera om Trainz, så det hamnar rätt? Help!!! Hälsningar Lars-Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Varför ligger den i old-windows? Du måste ju ha installerat om den när du bytt operativsystem (eller vad du nu gjorde, så att den kopierades till windows.old-mappen) Jag tror att den inte kan köras för att den ligger fel, så du bör nog installera om den och lägga den i den riktiga programmappen. Windows.old är bara till för saker och inställningar från gamla windowsinstallationen, där ska man inte installera nya saker. Och som du märkt så hjälper det inte att flytta över den till Win7s programmapp då du saknar info i Windowsregistret om att spelet är installerat och om var det finns. För att få det måste det installeras på ett korrekt sätt först.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Jag fick installera om Windows 7 efter det att nya moderkortets (P8Z68-VPRO) drivrutiner strulat. Så det stämmer att jag installerat Trainz i Windows 7. Jag har inga problem att köra det från windows.old. Räcker det att jag installerar om Trainz och flyttar över de olika uppdateringarna upp till build 44563 från Windows.old till den nya? Det är så jobbigt och ta hem de olika buildsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Jag rekommenderar nog att du installerar om allt för hand och inte flyttar filer, det brukar alltid strula då alla saker inte ligger i programmappen. Men Localmappen kan du såklart flytta.
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Jag har nu installerat om Trainz 2009 med framgång till build 44653. När jag sedan startar installationen av Marias Pass Route 2009 säger den fortfarande att den inte hittar fullversionen. Någon som har erfarenhet av det här eller kan tipsa på något.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Installera om Windows kommer inte att hjälpa tror inte jag. Vad jag tror kan vara felet som jag själv haft vissa problem med är programmappens namn. På svenska Windows heter den "Program"/"Program (x86)" men i engelska heter den "Program Files"/"Program Files (x86)". Namnen kan ställa till ordentliga problem beroende på om installationsprogrammet letar efter mappens namn på svenska eller engelska, om den letar efter namn eller "egentligt namn"(vissa installationsprogram säger att sökvägen heter även Files, även då den heter bara Program, och det fungerar fortfarande helt korrekt). Oftast klarar den av det ändå, men jag märkte av på den tiden då jag körde XP att en del program inte hittade rätt, utan skapade en egen "Program Files"-mapp. På Win7 har jag inte upptäckt något liknande än, men vissa problem med gamla och nya mappnamn på engelska/svenska kan uppstå. Till exempel då användar-mappen/mina dokument bytt (engelska)namn mellan XP och 7:an, vilket kan förrvirra när man letar filer genom program som har problem med namn och språk (Blender är ett exempel).
Jag tycker nog istället att du ska kontakta de som gjort rutten och rådfråga dem.
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Ja, den ligger i Program Files (x86) och jag har Win7. Letar den efter något på tyska? Ska även kontakta dem då jag har en mejl-adress till dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Vilken Marias Pass är det du har köpt. Det finns inte precis någon till Trainz 2009. Utan du bör ha köpt Marias Pass Route Plus eller Marias Pass Route X. Försöker jag installera den senare får jag upp att det inte går att hitta Trainz 2006. Men du kan ju hoppa över installationen och ta upp cdp filerna och dra över dem till Content Manager. Så här skriver HP.
"NOTE for TS 2009, 2010 users: Marias Pass Route Plus 3.0 is not supposed for use with TS2009/10. Use "Marias Pass Route X" instead. (Release Spring 2010). However we don't encourage to do so, it is technically possible to install MPR Plus Pack into TS2009/2010 importing the CDP archives manually via CM. You will experience some issues in the optical appearance and functionality though. We don't take any responsibility for correct function of MPR Plus in TS2009/2010. The HP-Trainz Team " Om det är Marias Pass Route X du har så kommer det ju upp en ruta som frågar efter var Trainz ligger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Jag har köpt Marias Pass Route 2009 - addon for Trainz simulator 2009. Systemvoraussetzung: Installierte Vollversion Trainz Simulator 2009. Det borde ju, tycker jag, fungera till min TS 2009.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Om man tittar på deras hemsida så finns det ingen Marias Pass für TS2009?
Hittade en på Amazon http://www.amazon.de/Trainz-2009-Mar.../dp/B002JZ12EM Undrar vad det är därför det finns ju inte med på hemsidan. Varför gör du inte som så att du skriver till dem. Jag hade problem med en av vagnarna och skrev en fråga till HP och fick ett raskt svar med saknad cdp fil. Senast redigerad av CGD den 2012-04-17 klockan 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Jag skrev igår till Halycon där jag köpt den, men de har inte svarat ännu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Eller måste man ha den tyska versionen av TS2009...
Knappast troligt men det är värt att undersöka.
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Nja jag vet inte vad jag ska säga om det här. Svaret Från HP var att jag försöker installera den in i Trainz 2010. Men jag upplyste dem faktiskt om att jag har T2009 build 66453. Inte räknas det väl som T2010 när man uppdaterat så långt det går? Hur som helst fick jag rådet att leta upp CDP:s direkt på skivan och lägga in dem i content i stället. Jag gjorde så och nu fungerar det perfekt. Har bara hunnit pröva en liten bit, men kul är det.
När jag köpte den från Halycon fanns det bara två kvar av den här versionen - Marias Pass route 2009. Den kanske är slutsåld nu. På tyska Ebay finns det att få tag på Trainz 2009 de luxe (sök på det), som innehåller Marias pass. Kostar runt 30 EUR. Hälsningar Lars-Åke |
![]() |
![]() |