Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-17, 23:26   #16
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sikforsände Visa inlägg
... Hur som helst fick jag rådet att leta upp CDP:s direkt på skivan och lägga in dem i content i stället. Jag gjorde så och nu fungerar det perfekt. Har bara hunnit pröva en liten bit, men kul är det.
....
Jaha !? Det rådet har du ju fått redan från korvtiger, så varför har du inte prövat det tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Jag rekommenderar nog att du installerar om allt för hand och inte flyttar filer, det brukar alltid strula då alla saker inte ligger i programmappen. Men Localmappen kan du såklart flytta.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-18, 06:17   #17
Sikforsände
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Ja, jag kanske är lite dum.
I alla fall tyckte nog jag att korvtiger då skrev om hur jag skulle göra med fullversionen eftersom den befann sig i Windows.old och jag funderade på om det var därför Marias Pass inte kunde hitta den. Något annat råd i tråden har jag inte sett utöver det att jag skulle kontakta HP-trainz. Å andra sidan fungerar det ju nu så jag är i alla fall nöjd.
Sikforsände besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-04-18, 16:15   #18
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Vad jag menade var att han skulle installera om Trainz med patcher för hand och inte installera spelet och flytta de patchade filerna från den gamla installationsmappen till den nya, då det ofta börjar strula pga att man missat filer som inte ligger i programmappen, utan i cachemappar och i Windowsregistret.
Gammal 2012-04-18, 16:28   #19
Sikforsände
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Standard

Och så uppfattade jag ditt råd. Jag installerade om allt, men addon-programmet upptäckte i alla fall inte fullversionen.
Sikforsände besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:01.