![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Med ca 8800 polys exl. boggie så är ju tendern en bra kandidat för LOD. Jag har av någon anledning tvekat att testa LOD men nu har jag tagit steget och det var hyggligt enkelt att få till. Bilden visar low poly modellen och det är enkelt att bara strippa bort saker från high poly modellen så det gör snabbt att göra denna variant. Jag valde att bara ha två LOD nivåer för att inte tvinga Trainz att skifta mesh så ofta (och av lathet). Nu till det fina, low poly modellen har 748 polys, dvs. mindre än 10% av high poly modellen. Efter att ha twekat när (avståndsmässigt) bytet sker så kan man inte se när det händer, och det sker ändå ganska snabbt. Nu skall jag ge mig på markskugga.
__________________
MVH / BjörnL |
![]() |
![]() |