![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
En portalkran går ju på egna spår och under portlalen går det kajspår. Dessa var i början av bohuslänsk gatsten men asfalterades senare. Jag har gjort kranspår med spårvidden 25,4 m, normalspårigt kajspår och en gatstensspline. Dessa kan kombineras som man vill som framgår av bilderna. Att asfaltera är sedan en lätt match !
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-06-03 klockan 12:13. Anledning: asfaltering |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Ser kanon ut det här Lennart
![]()
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
Fortsatt arbete i experimentsyfte. Bilderna får tala för sig själva:
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Känner mig liten - vilket jag är.
Kan man ha en sån här kran i Dalslands kanal. Då känns kanalen i så fall väldigt liten. J-gt snyggt LAn.. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Veteran
|
![]() Citat:
En bild på kollastning i en liten hamn:
![]() |