![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Varför inte på bibanan? Rälsförhöjning anordnas alltid om inte hastigheterna är tillräckligt låga. Jag antar att du kommer ha runt 70-100km/h på bibanan och skulle rekommendera att ha superelevation på de spåren med, dessutom är det snyggare. En fråga dock, vilka elektrifierade spår har superelevation? Jag har då inte fått det att fungera på andra spår än hästsko-spåren.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Jag visste inte att det bara är vissa spår som har super-e.. Jag har bara klickat i rutan, dock inte prövat att köra ännu! Jag använder SAD's träspår med svensk trackrule. Så det kanske inte fungerar? ![]() EDIT: Verkar inte som bankning fungerar med de spår jag använder. Lite synd, men jag kommer inte att byta spår bara för att få det att fungera.
__________________
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2012-06-11 klockan 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 817
|
![]()
Det fungerar med de svenska spåren, men övergången mellan en doserad kurva och ett plant rakspår blir ibland väl ojämn. Vet inte om det går att fixa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Det gick undan att få fart på den nya rutten, ser mycket snyggt ut!
![]() Citat:
![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
|
![]() |
![]() |