|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2012-05-12, 14:28 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
Objekt som inte syns?
Jag är på resande fot och tänkte därför försöka bygga en del i RW på min laptop istället för på den stationära datorn som jag brukar använda. Tyvärr upptäckte jag att en hel del objekt i rutten inte syns. Men dom finns där, för om jag i Route Editor för musen över ett ställe där jag vet att det ska finnas ett objekt så blir objektet markerat. När jag flyttar bort musen eller avmarkerar objektet så blir det osynligt igen.
Bifogar en bild för att illustrera: På bilden har jag musen över det vänstra brofästet, så man kan se att objektet finns där. Brofästet till höger är däremot inte markerat och syns inte på bilden (fast det finns också där vilket man kan se om man markerar det). Laptopen har rätt hyfsad prestanda (kan t.ex. köra FSX utan större problem). I RW får jag dock ungefär hälften så bra fps som på den stationära datorn. |
|
2012-05-12, 15:24 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Du har inte kommit åt detaljnivåreglaget nere till vänster? Sätter man ett värde lägre än 10 kan man få sådana effekter.
/Micke Senast redigerad av mibl den 2012-05-12 klockan 15:31. |
2012-05-12, 15:45 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
Tack igen mibl, det gjorde susen! Tydligen hade jag graphical detail satt till "medium", vilket sätter detaljnivån till 8.
Brofästena hade detaljnivå 2, vilket förvirrande nog innebär att de försvinner om man drar ner slidern till 8 (om ett objekt har detaljnivå 10 syns det tydligen hela tiden, om det har nivå 1 så syns det bara om slidern är dragen hela vägen till 10). Det är ju inte helt idealiskt att brofästen försvinner vid nivå 8 medan några grässtrån får vara kvar, så jag får nog gå in och justera detaljnivån manuellt så att inte "viktiga" objekt försvinner om man inte har alla inställningar på full fräs. |
2012-06-25, 13:02 | #4 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2011
|
Jeg også sliter med det problemet..
|
2012-06-29, 15:51 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2011
|
Nå har jeg funnet det ut. For å fikse sånn at objektene skal synes, så må du gå inn på Options i startmenyen i Railworks. Så Graphical Detail, også tar du Scenery Detail til 10 (som er det høyeste). Og vips, da har du ingen ''usynelige'' objekter.
|
2012-07-03, 12:07 | #6 |
Tidigare Traindriver94
|
Ja men titta, kanske kan vara lösningen till liknande problem som jag hade för ett tag sen, ska kolla!