Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-03, 17:05   #1
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Spännande!
Totte besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2012-07-03, 17:11   #2
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Mycket spännande!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 22:38   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Or börjar att röra sig
Snart dags för släpp

http://www.openrails.org/

These items are complete and will be included in our next public release (SVN 906 to 1228)

» Multi-player added which supports any route, rolling stock and activity
» Greatly improved signalling (sigscr.dat file now processed in full)
» Speedposts now show maximum speed
» F4 window shows speed, speed limits and signals ahead
» Can resume from an archive of saved simulations
»
» - System -
» More tolerant of errors in models such as cabviews
» Train physics improved
» 2D cabs option to suit widescreen monitors
» Esc no longer quits immediately
» Customisable keyboard
» Faster screen saves
» Shift+8 restores free roam camera view
» Messages confirm use of cab controls
» Alt+9 to watch other trains
» Ctrl-9 to open a dispatcher window (need to check the option in the menu)
» Improved rendering speed and effect
»
» - Modelling -
» AI trains have more accurate behaviour
» AI train lights now working
» Dynamic, vacuum and emergency braking improved
» Dynamic brake now has sound
» 2nd pantograph now works correctly
» Diesel engines can now be started and stopped
» Terrain transfers added
» Coupler breaks added.

Senast redigerad av jorgen3 den 2012-09-18 klockan 22:39.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 22:38   #5
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Högst spännande!
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 22:47   #6
Totte
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 854
Standard

Va spännande!
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 16:50   #7
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Är det någon som vet när man tänker börja planera sina egna verktyg för att bygga landskap och rutter?

Enligt deras roadmap så är detta något som man inte tidssatt men det står längst ner och sidan slutar med att man har en spännande del av 2011 framför sig. Själv har jag kommit till år 2012 så jag misstänker att sidan är dåligt uppdaterad...
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 16:57   #8
bönan
Veteran
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
Standard

Skulle gissa att de vill ha en fullt utvecklad simulator innan de ger sig på editorer också.
__________________
Mvh Björn

Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora
bönan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:03.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009