![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... kan väl detta vara? En Skånegård. Animerad flagga, fyra huskroppar, ni får själva bygga upp det hela!
Gabriel Jönsons dikt "Arv och Eget" passar väl bra som bakgrund: "En slaga går, en slaga slår långt borta i mitt blod Igenom långa led av män hör jag den trygga takten än som jag först sent förstod En åra går en åra slår emot en relings kant långt borta i det blod jag ärvt där sjömäns shanties klinga djärvt bakom min bröstkorgs spant Det är min lynnes dubbla lott att jordens ro och havets gång ej sluta med sitt växelspel Det är den vackra arvedel som skapar trygg fast flyhänt sång Och bort går år och det blir vår och genom blodet bärs igen en rytm från rons och orons män God är den jord jag jämt är när men all min lust är inte där. Och när det redes mig en grav Där Glumslövs källsprång gå skall det på stenen stå: "Själv sjöng jag blott en liten stund sjung för mig evigt, Öresund" " Kommer strax i Download (inte dikten alltså!)