![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
är under utveckling. Det är en dubbelspårig stambanebro som lämpar sig till att låta 40-tals-tåg mötas på. Jag tror det går att pilla dit luftledning om man vet hur ! Har i alla fall fått stödräler och fackverk att följa spåret ganska bra om man vill kröka bron (så var det väl aldrig så i verkligheten, men vi simulerar ju
![]() Härnäst skall jag jaga ett lämpligt tracksound ![]()
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Wow lan, roligt att du gör en svensk bro
![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
snygg
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Tjusigt!!
Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Snyggt, mycket snyggt - men en enkelspårig bro ännu snyggare. Platser redan reserverade.
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Snyggt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Det ser verkligen jättefin ut. ![]()
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
... Tack för alla värmande ord!!!
Nu är bron klar och kommer strax i Download: Jag har "stulit" korvtigers 60kg rail only därför den var snyggast (=fjäsk) men jag har lagt på ett "stålbroljud" på den och den har min kuid men korvtiger står som "author" i configgen. Instruktion: 1. Sätt ut bron som man lägger spår 2. Anslut önskat spår 3. justera alla vertex till önskad höjd 4. justera vertexen så att spannen blir lika långa (om ni nu vill det?) 5. justera marken och skapa vatten (platåverktygen är utmärkt) Några shots:
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Tjusigt! Jag tycker att stöden som jag antar är av betong skall ha en mer slätstruken textur, dock i samma färg som nu. Kör bara på en grå grundfärg med en liten lätt en monochrome noise på. Eventuell kan du först köra noise, gaussian blur med ett par pixlars radie för att göra grudfärgen skiftande och sedan ett noise filter igen.
Fackverksbroar hade dock oftast inte stöttor i kryss, utan enbart enkla stående på tvären, lutande bort från mitten vad det verkar, ungefär: /|\|\|/|/|\ Men det kanske är svårt att skapa med splines? Skulle också mycket gärna vilja ha den i enkelspårig variant. Skulle också vilja se en enkelspårig variant som inte är anpassad för elektrifierade linjer, så att höjden är precis anpassad efter normalsektionen från 1893 som används på alla oelektrifierade linjer. Det är samma som jag har som tracksideobject och är bifogat med mitt semaforpaket. Höjden är enda skillnaden, så det skulle inte ta mer än 5 minuter extra att pilla till en sådan. Sedan kanske du skulle fundera på att göra betongklumparna som lösa scenery-object istället så att man skulle kunna ha andra stöd, som sådana av granitblock som man hade under första halvan av 1900-talet. Dessutom så kommer inte betongklumparna att följa med brons krökning om man bygger en sådan bro som svänger (vilket bör ha varit väldigt ovanligt).
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
... som fanns en byggbeskrivning och ritning till i AoH från 70-talet(?). Hittar inte den, men när Bengan överöser mig med bilder så menar han antagligen att jag bör bygga det på bilderna ? Idag har varit så varmt att jag suttit och byggt under ett parasoll vid broräcket och kunnat dyka i från räcket, då och då, och svalka mig
![]() Kommer strax i Download:
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Hej LAn
Mycket snyggt, om möjligt snyggare än de första bron tycker jag.
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
Tack bjornl,
du lider nog av "donjs syndrom" som tycker enkelspåriga (och helst smalspåriga broar) är snyggast ![]()
![]() |
#14 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|