![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
STW-member
|
![]()
Grymt bra jobbat, mycket roligt att se arbetet fortskrida!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej allesammans
Nu släpper jag version 1 av DONJ:s Mallet No 12. Den kommer strax upp på downloads och ersätter alla betor. Den lär dessutom komma upp på DLS inom någon dag. Jag har flera saker på lut för en version två men om jag petar med det i ett halvår till så blir det ju aldrig en officiell version så det får vänta litet.
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... vi har sett hittills till Trainz !!! Du, bjornl, har utvecklats till en "superfenomenalbyggare" ! Ett makalöst lok du snidat till
![]() ![]() ![]() T.o.m. så jag funderar på att dra ett 891 mm spår förbi Järle ![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-09-02 klockan 22:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Ok.
Här kommer dagens idiot fråga - hur får man fart på henne om man kör i CAB mode? Jag lyckas få in vatten i pannan med injektorn så jag har runt 88% vatten. Jag lyckas elda henne. Jag lyckas även lossa bromsen, jag lägger in reversern i 75% framåt. Jag öppnar pådraget till först 10%, sen 30% sen 100%. Loket står kvar..... Vad sjutton har jag glömt? Jag provar att dra i "blowdown" och "cylinder clean" och inget händer iaf. Värdet för "steam chest" är 0 enligt Trainz mätaren till höger men hur höjer man det värdet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej Spyfrog
Hm, det borde funka. Men prova att radera lok o tender i surveuor och placera seda ut dom igen. Korvtigers tips för att vara säker på att du har den senaste engineconfigen till loket.
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hej
Medans jag väntar på att loket kommer upp på DLS håller jag på med lite "dummheter". Men kanske det kan intressera Ekan. Kan ni gissa varför? Hjulringarna kommer att bli vita stripes och texturen på kopplet behöver trimmas in.
MVH / BjörnL Senast redigerad av bjornl den 2012-09-04 klockan 22:32. |
![]() |
![]() |