![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... lär vara Järle ? Hittade detta klippark, ritat av Ulla-Britta Jangö till AoHs jubileum 1981. Vem sysslar med klippark idag men som backdrop i byggprogram fungerar de nog ?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
|
![]()
Hej LAn
Tveklöst. Vilken bra ide att använda detta som "ritning"
![]() |
#3 |
Veteran
|
![]()
... är nu inmappade på plan i byggprogrammet och skalade så att nån vägg med känt mått får rätt storlek ... forts följer.
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... gör att man kan använda en hel del från Läggesta Nedre och en del från fru Jangös Klippark. Långt från färdigt men på god väg...
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Mycket snyggt alster som vanligt när du bygger på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... lite små justeringar bara. Några bilder inne i Trainz:
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Liten färgjämförelse:
http://www.nbvj.se/images/jarle_1.jpg Taket skall vara mer grått/blekt, fasaden mer blekbeige och knutarna samt fönsterkarmarna bruna, dock så skall ramarna och spröjsen på fönstren vara rödaktiga. Takets undersida skall vara av samma bruna färg som knutarna, men mörka ned det pga skuggning. Synd att de snygga nedstickande panelbitarna som sitter ovanpå de bruna knutplankorna inte är med. Namnet på skylten skall ha större bokstäver. (det är av ett annat typsnitt också, men jag antar att du kör på utbytbara namn) Stuprör i båda ändar mot tågsidan. Om du vill kan jag skicka den enda lilla bild jag fick av stationshuset när jag var där för ett par veckor sedan, annars finns det en hel del bilder runt om på nätet.
![]() |
#8 | |
Veteran
|
![]()
En del av det du påpekar är fixat. Stuprör blir det inga, detta är en "lågpolymodell" så långt det går. Det mesta jobbet är lagt på texturerna!
Nu är jag färdig med Järle - visste inte ens var den låg men har tagit reda på det nu ![]() En bild med lite saxat från Örebro Kommuns hemsida: Citat:
![]() |
![]() |
#9 |
Veteran
|
![]()
... och beslutat göra en lyxvariant av Järle. Vi får se när jag blir klar med den?
![]() |
#10 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Snyggt Lennart.
Finns väl ingen anledning att snåla på polygoner på ETT hus, man ska ju inte bygga en skog av sådana ![]()
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
... "josor" och "joffor"
![]()
![]() |
#12 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
![]() |
#13 |
Veteran
|
![]()
... bra att du "pepåkar" detta! Du vet ju hur "hemmablind" man blir med åldern
![]() Nu har mitt 6-åriga barnbarn, som börjat skolan idag, blandat sig i detta också. "Det ser ut som Törnrosas slott" ropar hon förtjust, så jag har lovat henne en sovande prinsessa på vinden ![]() Soffor, rosor, möblering m.m. blir valbart i Propertyrutan ![]() Gjort "riktiga" fönsterfoder också idag. När detta blir klart skall jag sova i 100 år ![]()
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
LAn: Riktigt häftigt. Visst passar en prinsessa på vinden. Men varför sova i 100 är - vad säger förresten Försäkringskassan då. Planerar du att sova till dig pensionspengar?
Men tänk bara på att under 100 år kan N3v hitta på så mycket jäkelskap så att ett uppvaknande blir alltför hemskt. Nåja, Järle är förvisso landets äldsta station. Nu kan den blir Sveriges flottaste - åtminstone hos oss trainzare. Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Veteran
|
![]()
... släppa ut "svinen"" och in "flugorna" är väl ett måste på en så gammal station ? Därför val av öppna eller stängda dörrar
![]()