Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-08-29, 17:56   #16
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Ser riktigt tjusigt ut Lennart!
Gammal 2012-08-29, 22:19   #17
legotrainzman
Medlem

Reg.datum: Apr 2012
Thumbs up Wow

Du är fantastisk lAn!!! På bara två dagar har du gjort en klass ett motorvagn
Gammal 2012-08-29, 22:33   #18
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Aha, den är alltså smalspårig ser jag på kopplet?
891mm eller kapspår?
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 16:49   #19
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Talking Klara (?) ...

... tror jag. Motorvagnen finns i två varianter - före revisiom (1936-41) och efter (1941-54). Hytten vet jag inte hur den såg ut så det är en hybrid plockad huvudsakligen från YBo6 vad gäller funktionen. Den duger gott att köra med i CAB-mode. Har "tweekat" lite i enginespecen som Korvtiger gjorde till Y6-generationen så att vagnen rör sig "värdigt". Ett antal "views" finns i hytten (Å´). Fungerande vindrutetorkare, ljus, slutljus, avgasrök m.m. Kommer strax i Download.

I Propertyrutan i Surveyor kan ni välja hur ni vill ha med baggagehyllorna fram och bak. Om ni väljer lastade hyllor kommer kopplen att "gömmas" inuti baggaget.
Det är alltid välkommet med kommentarer, om nån orkar bry sig längre ????
Med den dåliga respons som är just nu funderar jag starkt på att lägga av.

Ce la vie !

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2012-08-31 klockan 21:04.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-08-31, 22:29   #20
torpet
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard

En ånyo helt fantastisk skapelse. Otroligt läcker - valet av motorvagn är enligt min uppfattning mycket lyckad, och modellen är dessutom - liksom allt du åstadkommer - väldigt välarbetad. Det gladde mig mycket när jag såg att här fanns en interiör som var mycket realistisk och en hytt - förarmiljö - som trots vad du sade kändes helt unik. Och vindrutetorkare mm - kan det vara bättre. Igen - varmt tack för denna motorvagn. Är redan en av mina absoluta favoriter. Säger en som inte kan bygga sånt här, men väl köra och njuta.
"Torpet"
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 00:01   #21
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... tror jag. Motorvagnen finns i två varianter - före revisiom (1936-41) och efter (1941-54). Hytten vet jag inte hur den såg ut så det är en hybrid plockad huvudsakligen från YBo6 vad gäller funktionen. Den duger gott att köra med i CAB-mode. Har "tweekat" lite i enginespecen som Korvtiger gjorde till Y6-generationen så att vagnen rör sig "värdigt". Ett antal "views" finns i hytten (Å´). Fungerande vindrutetorkare, ljus, slutljus, avgasrök m.m. Kommer strax i Download.

I Propertyrutan i Surveyor kan ni välja hur ni vill ha med baggagehyllorna fram och bak. Om ni väljer lastade hyllor kommer kopplen att "gömmas" inuti baggaget.
Det är alltid välkommet med kommentarer, om nån orkar bry sig längre ????
Med den dåliga respons som är just nu funderar jag starkt på att lägga av.

Ce la vie !
Jag fick varning på att STLs koppel skrevs över när jag installerade det här - är det med av misstag i CPDn?

Apropå dålig respons - det är väl ungefär lika dåligt nu som alltid? Inte många som kommenterar mina trådar heller tyvärr.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 00:15   #22
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av spyfrog Visa inlägg
Jag fick varning på att STLs koppel skrevs över när jag installerade det här - är det med av misstag i CPDn?

Apropå dålig respons - det är väl ungefär lika dåligt nu som alltid? Inte många som kommenterar mina trådar heller tyvärr.
Jag känner mig otroligt skyldig till detta, har i stort sett själv lagt Trainz på hyllan, då min dator inte tycks klara av det längre (bygger mer detaljer än min dator klarar av, så datorn laggar ihop varje gång jag startar Trainz).. Plus att skolan tar upp otroligt mycket tid. Men jag följer alltid utvecklingen av Trainz, och när man ser detta, blir man riktigt glad, för ni bygger (gäller ej bara dig Lennart, gäller ALLA) otroligt fint, och noggrant tycker jag. Försöker prova och kolla om jag hittar några fel så fort jag kan, och har tid, men tyvärr försvinner ju tiden ibland (oftast...).
Gammal 2012-09-01, 01:08   #23
Erafjel
Medlem

Reg.datum: Jul 2012
Standard

Citat:
spyfrog, lAn - och ekankal, bjornl, korvtiger m.fl. mästerbyggare!

Jag har inte varit så länge på forumet, men jag är djupt imponerad av det som hunnit komma från er under den tiden! Varje ny stuga, lok, vagn, bro, m.m. m.m. är en fröjd att titta på, och jag är övertygad om att jag delar detta nöje med ett stort antal andra "tysta" beundrare på forumet. Något annat vore märkligt med tanke på kvaliteten på det ni åstadkommer. Det vittnar om en noggrannhet och en passion som är beundransvärd.

Själv bygger jag nu tyska landskap, så där passar inte riktigt skånska hus och NOHAB-motorvagnar in. Därför blir det heller inte så många av kreationerna som jag laddar ner och granskar närmare. Men era byggen har fått mig att besluta att nästa bana, ja, den måste ju bara bli svensk... Och en och annan Järle brücke ska nog smusslas in bland de tyska dalgångarna...!

Så tro inte att ert idoga arbete inte uppskattas, bara för att vi är tröga med att kommentera!!! Vi finns här och beundrar er!!
Erafjel besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-01, 08:38   #24
lan
Veteran

Standard

Citat:

Jo jag har packat allt som behövs i Asset-CDPn för att slippa frågor av typen "var hittar jag ... ?". Det enda som inte finns med är Svenolovs skriptassets. STL NG Koppel finns dock med ja, men det är samma så ni som har det behöver inte skriva över det men ni kan göra det utan att nåt fel uppstår !

Fram till 1941 hade motorvagn 2 inga koppel utan gick alltid ensam men möjligen monterades koppel vid revisionen 1941. Punkterna a.koppela/b ligger 15 cm under markplanet (z = -0,15).

LAn
Gammal 2012-09-01, 17:30   #25
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:

Tillhör nog dom, som är väldigt dålig på att ge respons i diverse trådar.
Men uppskattar allt nytt material som tillförs Trainz utav er alla.

Tror att en av anledningarna till dålig respons. Är att vi har blivit bortskämda dom sista åren, med allt nytt material som ni spottar ut. Förr vart man jätteglad, när något nytt dök upp och det var inte så ofta. Nu ramlar det in, det ena objektet efter det andra. Så att man inte uppskattar materialet på samma sätt som förr, fast man ändå uppskattar det väldigt mycket. Ni har helt enkelt skämt bort oss.
Gammal 2012-09-01, 17:56   #26
lan
Veteran

Standard Så är det nog ...

... som Bengan säger. Jag har ju spottat ur mig mängder med saker de senaste 3 åren och folk har väl svårt att svälja och välja, men det är ju svalg- och valfritt !
Jag har fastnat på Pyttebanan för tillfället och då "de sista ljuva åren" med rälsbusstrafik.

Från 1940 fram till nedläggningen 1954 hade SJ på banan 8 rälsbussar, 4 släp av typ UBFo, 2 släp av typ UBDo och 3 tvåaxliga finkor av typ UF2.
Post och resgodstrafiken på Pyttebanan var alltid intensiv med mycket lastning i Älvsered och omlastning i Falkenberg, Ullared och Limmared.

Med Svenolovs skript kan man få vagnar med utsökta egenskaper och jag har kontaktat bear och KMV, som gjort de utsökta vagnar vi har idag, med en förfrågan om jag får konvertera vissa till 891 mm och utrusta dem up-to-date. Får se om jag får klartecken ?

Pulat lite med UF2 för att se vad man kan göra och det kan man:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120901_0000.jpg (89.2 KB, 135 visningar)

LAn

Senast redigerad av lan den 2012-09-01 klockan 17:58.
Gammal 2012-09-01, 22:31   #27
lan
Veteran

Smile Klartecken ...

... från bear och KMW idag, så nu börjar det "leva upp" igen på gamla "Pyttebanan" ! Stora tack till Leif Elgh, bear och KMW, hösten är räddad

Har lite planer för vissa byggnader efter att rälsbussarna blir klara.

Detta är, i mitt tycke, ruggigt roligt

LAn
Gammal 2012-09-01, 23:12   #28
rely
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Kul att höra att du ser fram emot hösten! Fortsatt lycka till med dina byggen!
Gammal 2012-09-01, 23:36   #29
torpet
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard

Verkligt roligt att höra att intresset - och orken - finns kvar och att det nu tar sig denna inriktning. Är nog lite av en smalspårsfreak, med HC-vinkling dessutom, så detta låter på alla sätt härligt. - Håller också med tidigare inlägg om att det blir så många fantastiska produkter så man kanske bara går här och väntar på att nästa ska komma utan att ge den uppskattning som egentligen borde vara självklar. Men om du - Lennart - såg hur i alla fall jag utnyttjar och uppskattar det du gör i mina banor skulle du förstå än mer hur uppskattat det är.
torpet besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-09-02, 23:08   #30
lan
Veteran

Question Det flyter väl på i alla fall ...

men bjornls Mallet kom ju och tog en del uppmärksamhet

Har snickrat på Yo1p idag, vi får se vad som månne bliva
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20120902_0000.jpg (180.6 KB, 88 visningar)
Filtyp: jpg lan_20120902_0001.jpg (137.7 KB, 88 visningar)

LAn
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.