![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... som Bengan säger. Jag har ju spottat ur mig mängder med saker de senaste 3 åren och folk har väl svårt att svälja och välja, men det är ju svalg- och valfritt !
Jag har fastnat på Pyttebanan för tillfället och då "de sista ljuva åren" med rälsbusstrafik. Från 1940 fram till nedläggningen 1954 hade SJ på banan 8 rälsbussar, 4 släp av typ UBFo, 2 släp av typ UBDo och 3 tvåaxliga finkor av typ UF2. Post och resgodstrafiken på Pyttebanan var alltid intensiv med mycket lastning i Älvsered och omlastning i Falkenberg, Ullared och Limmared. Med Svenolovs skript kan man få vagnar med utsökta egenskaper och jag har kontaktat bear och KMV, som gjort de utsökta vagnar vi har idag, med en förfrågan om jag får konvertera vissa till 891 mm och utrusta dem up-to-date. Får se om jag får klartecken ? Pulat lite med UF2 för att se vad man kan göra och det kan man:
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-09-01 klockan 16:58. |
![]() |
![]() |