![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 813
|
![]()
Kolla sidan 19 i manualen till vägskydden, där står hur man gör vid korsning av dubbelspår. En V-signal ska räcka, förutsatt att du sätter en länk på varje spår och "täcker upp" andra riktningen med länk från en X31/32-signal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
Ort: Karlstad, Sverige
Inlägg: 988
|
![]()
Du kan använda två V-signaler om du vill men det är inte nödvändigt.
Det går att använda länkarna från en X-signal istället för att sätta upp det fungerande. Det är dock väldigt viktigt att sätta upp länkarna korsvis när det är ett dubbelspår, annars kommer det alls inte att fungera. Sedan har H-signaler och växlar också inverkan. H-signalerna var problem i tidigare versioner när de satt mellan VF- och V-signaler. Förhoppningen är att det är löst i senaste versionen men äldre versioner har en förmåga att flyta runt när folk inkluderar allt med sina rutter och distribuerar ut. Växlar har stor inverkan på signaler och kan vara ett stort aber att få till fungerande signalsystem runt. Korsningarna är byggda med de begränsade medel som fanns i tidigare versioner av RW och helst ska det inte vara några växlar alls inom själva vägkorsningens 'signalområde'. Med växlar blir det genast mycket mer komplicerat att få det att fungera. Förhoppningsvis innebär den nyare hanteringen av vägkorsningar att den problematiken är helt borta. Sedan var tipset om att starta om rutten ett väldigt bra tips. Det sker saker med signaler när rutten startas och hela systemet initieras. Håller man på och växlar fram och tillbaka till editorn och testar kan det bli konstigt. Som jag sagt tidigare har jag varken tid eller ork att ägna mig åt signalerna eller mycket tågsimulering överhuvud pga hög arbetsbelastning. Bästa vore att göra om det hela att nyttja den nya tekniken RW infört för vägkorsningar. Men det spelar ingen roll om det så kommer dagliga postningar med sådana önskemål kommer jag ändå inte att göra något förrän jag själv känner ork, tid & lust att ta mig an sådant. Vill någon annan titta på det så tänker inte jag hindra och jag tror knappast Swen (News) som gjort själva signalerna har någon invändning. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 842
|
![]()
Tack KMW för info!
Jag har försökt i timmar att lösa problem just där det finns H-signaler och växlar enligt senaste bilden. Så det gick inte alls och det får bli tyskt vägskydd istället. I övrgigt hoppas jag att våra vägskydd blir lättare ut på landsbygden. Vi får hoppas att RW-uppdateringen skall kunna verka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: May 2007
Ort: Norway
Inlägg: 214
|
![]()
hei eg for jo ikke kjørt msts på denna pc med win 7 home premium 64 bit, men railworks funker fint, så ja blir gøyt med trollhattan til railworks, veldig fine bilder. håper du legger med togene å matriell som brukes når ruten er ferdig, men det blir gøyt for savner noen norske å svenske ruter, bare lurer på noe, du laget trollhættan 2 til msts, går det ikke ann å konvetere den til railworks????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 542
|
![]()
Nej, det går inte att konvertera till RW.
__________________
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 842
|
![]()
Ja, tyvärr har Bönan rätt om konvertering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 842
|
![]()
Hej!
Nu är jag tebax till RW. Lite mer om Öxnereds utbyggnad... |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|