![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2008
|
![]()
WOW,
![]() Nu när man ser hur du jobbar med denna hytt så blir man lite nyfiken på hur du öppnar dessa filer. Med vilket program öppnar du im-filerna med, för det är väl dem du använder dig av? Eller är det så att man måste ha tillgång till original-filerna för att fixa detta? Själv har jag 3DS Max 2010 och Gmax som 3D-program och i dem kan man ju exportera det man gör, men inte importera dem. Skulle vara kul att t.ex. att kunna modifiera lite till sig själv, än att bara använda sig Photoshop och lägga nya texturer på kanske lite dåligt huggna modeller, utan också att man även skulle kunna mejsla till dem lite granna... ![]() Hälsningar
![]() |
#2 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Eftersom detta är synnerligen kontroversiellt och jag bara använder det i nödfall tänker jag inte yppa denna "officiella" hemlighet men den är allmänt känd bland alla som bygger mycket. Men det ställer krav på moral och etik HUR man använder det. Att göra intrång i en konstruktörs im-filer får man bara göra med tillstånd, så därför är detta ämne TABU för min del
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... hör till en hytt och "Tooltip-text" på svenska. Det är fixat nu, men sen återstår en hel del, bl.a. ett skript som fungerar. Svenolovs MsCabin är en bra bas men den är kompilerad och jag vet inte vad alla Svenolovs taggar heter. Men en vacker dag löser väl sig det också ?
![]()
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-10-14 klockan 23:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Ord räcker ännu en gång inte till för att beskriva hur otroligt bra det blir och är! Fantastiskt!
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
"Snurr-reglaget" i höge hörn på förarbordet, är det till för att bestämma hastigheten? Vet att ett sådant reglage finns i de amerikanska AEM-7 loken som är baserade på Rc. Om så, kommer detta reglage få sin rätta funktion här i Trainz?
Förövrigt, jätte bra jobbat Lennart! |
![]() |
![]() |