Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-14, 14:07   #1
mazter
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Standard

WOW, snyggt jobbat.

Nu när man ser hur du jobbar med denna hytt så blir man lite nyfiken på hur du öppnar dessa filer.
Med vilket program öppnar du im-filerna med, för det är väl dem du använder dig av?

Eller är det så att man måste ha tillgång till original-filerna för att fixa detta?

Själv har jag 3DS Max 2010 och Gmax som 3D-program och i dem kan man ju exportera det man gör, men inte importera dem.

Skulle vara kul att t.ex. att kunna modifiera lite till sig själv, än att bara använda sig Photoshop och lägga nya texturer på kanske lite dåligt huggna modeller, utan också att man även skulle kunna mejsla till dem lite granna...

Hälsningar
Gammal 2012-10-14, 17:57   #2
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Exclamation Kontroversiellt

Eftersom detta är synnerligen kontroversiellt och jag bara använder det i nödfall tänker jag inte yppa denna "officiella" hemlighet men den är allmänt känd bland alla som bygger mycket. Men det ställer krav på moral och etik HUR man använder det. Att göra intrång i en konstruktörs im-filer får man bara göra med tillstånd, så därför är detta ämne TABU för min del

Citat:
Ursprungligen postat av mazter Visa inlägg
WOW, snyggt jobbat.

Nu när man ser hur du jobbar med denna hytt så blir man lite nyfiken på hur du öppnar dessa filer.
Med vilket program öppnar du im-filerna med, för det är väl dem du använder dig av?

Eller är det så att man måste ha tillgång till original-filerna för att fixa detta?

Själv har jag 3DS Max 2010 och Gmax som 3D-program och i dem kan man ju exportera det man gör, men inte importera dem.

Skulle vara kul att t.ex. att kunna modifiera lite till sig själv, än att bara använda sig Photoshop och lägga nya texturer på kanske lite dåligt huggna modeller, utan också att man även skulle kunna mejsla till dem lite granna...

Hälsningar

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 19:00   #3
rac_hammer
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Skicka ett meddelande via MSN till rac_hammer
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
Eftersom detta är synnerligen kontroversiellt och jag bara använder det i nödfall tänker jag inte yppa denna "officiella" hemlighet men den är allmänt känd bland alla som bygger mycket. Men det ställer krav på moral och etik HUR man använder det. Att göra intrång i en konstruktörs im-filer får man bara göra med tillstånd, så därför är detta ämne TABU för min del
Haha väldigt försiktigt formulerad bekräftelse med förnekelse
rac_hammer besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 23:08   #4
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Standard Ljud till alla reglage...

... hör till en hytt och "Tooltip-text" på svenska. Det är fixat nu, men sen återstår en hel del, bl.a. ett skript som fungerar. Svenolovs MsCabin är en bra bas men den är kompilerad och jag vet inte vad alla Svenolovs taggar heter. Men en vacker dag löser väl sig det också ?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20121014_0000.jpg (184.5 KB, 146 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn

Senast redigerad av lan den 2012-10-14 klockan 23:11.
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 23:27   #5
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lan Visa inlägg
... hör till en hytt och "Tooltip-text" på svenska. Det är fixat nu, men sen återstår en hel del, bl.a. ett skript som fungerar. Svenolovs MsCabin är en bra bas men den är kompilerad och jag vet inte vad alla Svenolovs taggar heter. Men en vacker dag löser väl sig det också ?
mkt imponerande. ser väldigt bra ut.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-14, 23:50   #6
rely
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Standard

Ord räcker ännu en gång inte till för att beskriva hur otroligt bra det blir och är! Fantastiskt!
Gammal 2012-10-15, 10:01   #7
GBSF
Medlem

Reg.datum: Nov 2010
Skicka ett meddelande via MSN till GBSF
Standard

"Snurr-reglaget" i höge hörn på förarbordet, är det till för att bestämma hastigheten? Vet att ett sådant reglage finns i de amerikanska AEM-7 loken som är baserade på Rc. Om så, kommer detta reglage få sin rätta funktion här i Trainz?

Förövrigt, jätte bra jobbat Lennart!
GBSF besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:50.