![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Varför kommer det inga fler A ånglok som T.ex A5 el A6. vovven47
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
För att ingen bygger dem!
![]()
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Helt rätt Bönan.
![]() Kanske av den anledningen, att Vovven47 inte är intresserad att bygga just dom eller att han inte har kommit så långt än. Man slänger inte bara ihop ett ånglok, på en kvart eller så (om man inte heter Lan). Sen har Vovven47 också, ägnat mycket tid och uppdatera sina andra ånglok. Låt Vovven47 bygga i sin takt och med det, som han tycker är roligt. ![]() ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ja. Men han har gjort mycket bra jobb. Men han har nästan gjort Alla A lok. Jag vill inte säga åt honom att han ska göra de och de. Men det som jag vill säga är att han har nästan "alla A lok"!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Jo, jag har ritningar på både A5 och A6, där framförallt A5 tillhör ett av mina favoritlok. Så dessa kommer förr eller senare, men ett annat ånglok kommer före.
Sen finns ju också bjässen A8, som fick framföras i 100 km/tim, alltså satt till STH i Sverige bland ånglok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |