![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#136 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
En av anledningarna till att det går sicksack är att kolslitskenan på strömavtagaren ska slitas över hela ytan.
![]() |
#137 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Jag tycker du skriver i nattmössan, det verkar att du inte testar ordentligt och tar reda på varför det blir så.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-10-20 klockan 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
I RW så går tråden spikrakt ja, vilket den inte gör i verkligheten. Han har byggt prylarna som dom är i verkligheten, vilket alla gör. Jag till exempelt kommer ALDRIG avpassa mina modeller efter en felaktig standard. http://www.idg.se/polopoly_fs/1.3199...3578731327.jpg Där ser du vad jag menar med hur kontaktledningen faktiskt ska gå, där av varför prylarna ser ut som dom gör. Men att RW kör en felaktig standard, det är en helt annan sak, den lösningen har kommit till för att det var den simplaste lösningen dom kunde hitta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, det är skillnad mellan RW och verkligheten, det vet jag. Men i simmen så skall man anpassa måtten till tråden, det gäller bara en modul som missar efter RWs tråd. Om jag breddar ut ena spåret och passar in till modulen så får jag trespårig brygga istället för dubbelgantryn.
Hoppas du förstår vad jag menar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Hedersmedlem
|
![]()
Angående dubbellspår bredd: http://www.e-buzz.se/forum/showpost....&postcount=129
Hur bred är denna omdiskuternade modulen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#141 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ingen som vet hur bred SE Catenery modul 02 är? Är den bredare än 4.5m?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Så det betyder att modulen är 0,7m bredare än dubbelspåret. Nå, vad säger du, Marcus om det?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-10-22 klockan 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2011
|
![]() Citat:
Vad är det du kämpar så för? Att Marcus ska ändra modulen till att bli 4.5 m? I så fall har du ju redan flera gånger om fått svar om varför det inte kommer att ske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Løsningen kan være å endre trackrulen din til 5,2m sporavstand center-center. Hvis 5,2 m er virkelig sporavstand i sverige på dobbeltspor (snitt avstand) så er det jo riktig at trackrulen blir oppdatert, hvis ikke er modulen for bred. Jeg kjenner ikke til detaljer om sporavstand i Sverige. I Norge er den variabel, men går fra 4,5 (ca) og oppover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
rw-rutter |
|
|