Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-23, 21:52   #34
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Det ligger mycket i vad LAn skriver. I min Svensk cab-bana är lokföraren huvudperson och denne ser inte långt in i skogen. Det innebör att cabbanan bestor till 60 procent av en baseboards bredd och resten till två baseboards bredd (sjöar, bangårdar och där banan går nära gridlinjen). Skogen är standardiserade och går snabbt att lägga ut. I mitt nuvarande bgygga är jag alltför frikostlig med skog och tillbehör, vilket datorn märkt av.

Nisse
Vi är medvetna om prestanda frågan men själva tanken med DONJ är inte en CAB-bana utan mera en körbana där själva industrierna spelar en stor roll.
Vi vill gärna ha lite sikt runt banan också, att begränsa oss allt för mkt känns inte helt bra. Man kan ju också tänka sig att man släpper en slimmad version av DONJ med färre baseboards senare - något som är svårare att göra åt andra hållet.

Exakt vart vi landar är väl ännu inte helt bestämt men varken jag eller björnl har direkt upplevt att vi har prestanda problem när vi kör DONJ.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:58.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009