Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-10-27, 23:30   #1
legotrainzman
Medlem

Reg.datum: Apr 2012
Citat:
Ursprungligen postat av stina Visa inlägg
började ju mina banor på Trainz.. med just en vinterbana.. då byggd i Trainz 2006... finns här: http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=21985
Har laddat ner den. Delen jag tänkte på var bröderna Edgars bana. Jag har också byggt den. Men din är mer detaljerad. Jag fick boken "Järnvägshobby 3" från skolbiblioteket då jag var den enda som lånat boken på tre år
Gammal 2012-10-28, 11:32   #2
stina
Medlem

Reg.datum: May 2004
Smile Passat på idag på morgonen... att bygga lite till...

vi har ju en timma extra.. till förfogande.. Hittade ett annat lok från SBB i mina samlingar... detta har dock .. mig veterligen inte getts ut av Märklin... men ändå...
Kopplat på några Gbs-vagnar efter detta... och även fått med banans buffalo-hägn.. och den ensamme lille vargen... som bör hålla sig på behörigt avstånd....
RE 4/4... kommer ut från vändslingan "någonstans i södra Småland".. och passerar "The Anchor Inn"... där man håller på att röja snö....

Hej Schweiz!... för nu....
Bifogade bilder
Filtyp: jpg 28okt3.jpg (220.8 KB, 242 visningar)
Filtyp: jpg 28okt1.jpg (222.3 KB, 240 visningar)
Filtyp: jpg 28okt4.jpg (218.2 KB, 239 visningar)
Filtyp: jpg 28okt2.jpg (163.3 KB, 236 visningar)
Gammal 2012-10-28, 17:56   #3
stina
Medlem

Smile Vändslingan...

"någonstans i södra Småland"... har fått sig lite mer granar... och blivit av fotograferad... från hög höjd... vinter ute och vinter inne.....!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg slingan2.jpg (242.3 KB, 263 visningar)
Gammal 2012-10-31, 14:33   #4
baloo406
Medlem

Reg.datum: Mar 2010
Standard det ser

kallt ut. Man kanske får börja leta upp långkalsongerna.
Gammal 2012-10-31, 15:02   #5
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Ruskigt - men snyggt.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2012-10-31, 17:08   #6
stina
Medlem

Smile Nädå... Nils... hellre...

vinter än höst......

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Ruskigt - men snyggt.

Nisse
Gammal 2012-11-02, 21:59   #7
stina
Medlem

Smile Jaha... jag kom inte undan...

var tvungen att involvera moster Hulda... i denna bana... men hon kommer bara att verka i periferin.... har bara hittat en täckjacka... på fötterna har hon fortfarande "klack-skor" envisa fruntimmer... utbrister Stina...
Ska man åka på en Nordentur och byta skor?... i Danmark.. skulle du ju få sätta på, på en lördag "Dans-skorna"... i Finland på en söndag, "Fin-skorna".... dessa utsagor...inget direkt feministiskt uttalande.. har Stina hämtat från en kollega...
Ludde.. som har en snuskig fantasi... skrattar... MOhhhahhahhha... vi bryr oss inte om honom...
För att komma till kvällens inlägg: Vi har tagit oss till "krogen".. på banan... vinterdäck är på på bilen... och jag har bjudit ut moster i kväll.... för att mjuka upp henne...... vi var sena... så jag sa till moster i bilen... "Vi måste sno-w"... oss på...! Dock sitter vi här nu och ser ett tågsätt... defilera förbi... dragit av SJ 1200 (Ians:s skapelse).. tror vi, konventerat av Ihn, en medlem här på forumet... till ett danskt lok ,DSB, som loket numera tillhör... drar ett set svenska "60-talsvagnar"... och dessutom kan vi via en tålig utsatt web-kamera... se ett godståg... ta sig in på vändslingan... där banvaktsstugan finns...
En kyrka... av engelsk ursprung.. har också uppförts.. Kyrkoherden.. har anlitat en lokal grupp... för att uppföra "Jesus Christ Superstar".. massvis av folk har tagit sig dit.. via SJ:s bussar modell 60-tal... finns inte mycket att se på TV, bättre att gå hit.. är besökarnas omdöme... TV4.. kör ju bara skräp!... säger Olsson framför SVT Jönköpings reportrar... och vad tycker du om konserten då?.. frågar journalisten.. "Himmelskt"... svarar Olsson..

Moster... har tagit med sin bärbara... och vi sitter här på "The Anchor Inn".. och kollar på hennes dator, bl.a .. inmundigandes.. danska smörrebröd.. med en "Hof" och "En lille en".. därtill... får nog bli taxi hem... finns en på banan från 1936... och vi hämtar bilen i morrn... Helt enkelt.. en vinterfredakväll.. på Bröderna Edgars bana...
Fortsättning följer...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bröderna Edgar1 1nov.jpg (149.6 KB, 184 visningar)
Filtyp: jpg Bröderna Edgar2 1nov.jpg (168.0 KB, 184 visningar)
Filtyp: jpg Bröderna Edgar3 1nov.jpg (185.8 KB, 184 visningar)
Filtyp: jpg Bröderna Edgar4 1nov.jpg (200.6 KB, 184 visningar)
Filtyp: jpg Bröderna Edgar5 1nov.jpg (186.5 KB, 183 visningar)

Senast redigerad av stina den 2012-11-02 klockan 22:03.
stina besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.