![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Blir SSD-diskar varma? Det är ju vanligt att både processor och grafikkort blir ofta väldigt varma, så därför måste de ha bra fläktar. Speciellt grafikkorten. Min grafikkort har 3 steglösa fläktar och är mycket nöjd med den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Ingen bild tyvärr, men specs:
Intel Core i7 3960 3,3GHZ 32gb RAM GTX 680 2gb 2 x 120gb OCZ SSD 120gb Western Digital 2TB |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Lite OT men men...
GBSF: Jag hade från början bara tänkt mig en SSD och en vanlig disk och den vanliga hade jag då satt under dvd´n. Därav att jag tog bort hårddiskburen. Men på Fractal Design Define R4 har du delbar bur, så då kan du ha halva kvar, om du vill ha några vanliga diskar där. Dessutom har R4 plats för 140mm fläktar fram och mer utrymme för kablar bakom moderkortsplåten. Fractal Design Define chassina köper man inte först och främst för luftgenomströmmningen (även om dom är helt ok på det), utan för att man vill ha ett stilrent och prisvärt chassi, som är ljuddämpat och har dammfilter. Även i ett gammalt chassi kan man få en bra ordning. Stripa (buntband) upp kablarna så gott det går. Jag el-tejpa ihop kablarna som inte användes och stoppa dom i en svart tygpåse och la på botten i ett gammalt chassi jag hade. Såg betydligt bättre ut, än att ha allt huller om buller! Totte: En ssd blir inte varm, då den inte har några rörliga delar i sig. Använd ett usb-minne och känn på det efteråt. Samma sak med en ssd! Och det är inte känsligt för stötar heller av samma anledning...
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Så här ser fjolårets stora projekt ut på papperet:
Chassi: Billigaste skit jag kunde hitta som kunde ta minst 120mm fläktar. Utseende irrelevant ska stå i ett mörkt hörn och inte synas. Flashig belysning, lysdioder och grejer obefintliga eller maskerade. Filter köpta separat där de passar och egentillverkade för alla andra öppna hål. CPU Intel Core i7 2600, 3,4GHz Kyls av en Noctua NH-09B SE2 kylare fläktar senare ersatta av Noctua NF-B9 PWM Grafik MSI N560GTX TWIN FROZR II 1GB Moderkort Ursprungligen: ASUS P8P67 Ersatt av: MSI Z68a-GD55 Nätaggregat Corsair TX750 Arbetsminne 8GB Corsair CL9 1333MHz, modellnamn bortglömt Lagring 60 GB Corsair Force 3 Series SSD 750 GB Western Digital 7200rpm sata 3 tillfälligt 1 TB fabrikat och spec. förträngda Övrig kylning 2 st Noctua NF-S12 ULN Ljud Ursprungligen: Creative Soundblaster Xfi extremegamer (anno 2006) Ersatt av: ASUS Xonar DS Operativsystem MS Windows 7 Ultimate 64-Bit Temperaturer Tomgång: CPU 26, GPU 32 Normal spelbelastning CPU 37, GPU 45 Slutsatser Har funkat bra lite strul med ljuddrivrutiner och mitt ursprungliga moderkort hatade SSD-disken och vägrade ibland ens visa den i bootmenyn. Annars väldigt nöjd. Det är en ulv i fårakläder ![]()