![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]() Citat:
Nisse |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
Jag är nog lite hopplöst fall i den här frågan för jag har t.om. fått lite special undervisning via mail från björnl och fattar ändå inte... ![]() Det blir liksom inte bra när jag gör det. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag är nog ganska ensam om att använda Corel Photopaint men det har jag använt i 20 år. Tyvärr vet jag inget om andra program. Adobe Photoshop är väl det vanligaste idag och kan allt som CPT kan (och kanske mer). GIMP är ett mycket kompetent gratisprogram som kan allt detta också. Det vore ju bra om någon som Bjornl, som jag vet kan Photshop, kunde hoppa in i denna tråd och tipsa. De videotutorialer han gjorde är mycket bra! Finns här:
http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=31164&highlight=Videotutorial+man ipulera+texturbild+fr%E5n+foto
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2012-11-21 klockan 05:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
dels för att tsta om jag fortfarande kan hantera gmax, dels för att förbereda tutorialen, dels för att testa att texturerna fungerar. Verkar lovande:
![]() |
#5 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Ser i stort sett, bra ut. Om man bortser från två detaljer, om nu ingen hittar något mer. 1) Taket. Takpannor på både över och undersida. Står helt still i huvudet i nuläget och kommer inte på vad det kallas för. Underdelen av taket, där överhänget är vid gavel och långsida. 2) Garageportarna på gaveln. Ursprungshuset, där sitter garageportarna i en nedsänkning vid gaveln. Så att man får köra ner i en liten backe. Så en förlängning av gaveln neråt, så skulle det se bättre ut eller bort med garageportarna helt på texturen.
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Du kan sova lugnt, Bengan, det kommer!
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
Har satt dit det sista (?). Trappor, dörrlampor, garagenedfart, stuprör, ommappat undertak (det du Bengan
![]() Nu tänker jag, så småningom ladda upp hela sekvensen med gmax-filer sen början av bygget, de slutliga texturerna och dessutom kommentera faserna och försöka förklara hur jag gjort (stor pedagogisk utmaning ![]() Hoppas detta kan bli till hjälp för framtida byggare ![]() Nu till en liten tävling (rely gillar ju sånt ![]() ![]() Första pris blir en vaxdocka på Madame Taussauds Polygonskräckmuseum i lilla London ![]()
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
beskrivs i denna guide: