![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#151 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Tack Magnus för förklaringen! Nu vet jag mer om hur jag ska göra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Hej! River upp tråden igen för att fråga om ett litet signalproblem jag har!
Håller alltså på att placerar signaler, och har placerat 3-skens mellansignaler med kör 70 avvikande tågvägar. Följande signaler är vanliga 4-skens blocksignaler. Problemet är dock att mellansignalerna vägrar visa något annat än kör 40, oavsett om den "linkade" växeln ligger rakt eller åt sidan. Trots att de inte ens borde kunna visa kör 40! Signalen längs till vänster provade jag att byta ut mot en 5-skens infartssignal, då blir det dock alldeles för kort bromssträcka från 200 km/h till nästa signal. Hjälp, är det fel på signalerna eller mig..? ![]()
![]() |
#153 |
Veteran
|
![]()
Ingen som kan svara? Alla mellansignaler utom 2-lampors visar kör 40, fast nästa signal visar kör och inget annat. Varför blir det så? Gör jag fel?
Det går ju att sätta blocksignaler som utfartssignaler istället, men det fungerar ju sämre. Genomfartshastighet 180 km/h genom tex Stora Tuna, då får man kör i utfartssignalen och sedan stopp i nästa blocksignal 350 meter senare. Inte lyckat! De svenska signalerna är verkligen svåra att få att fungera, jämfört med de norska... :/
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2012-11-27 klockan 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Hedersmedlem
|
![]()
Kan du visa AE-kartan och förklara vad du menar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Veteran
|
![]()
Totte, jag kunde lösa problemet genom att studera signalerna i din rutt. Tack!
![]()
![]() |
#156 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Veteran
|
![]()
Nej, vissa signaler måste faktiskt fixas för att det sak fungera! Detta gäller då 3-skens mellansignaler. Både 40/70 3-skensmellansignaler visar kör 40 trots att nästa signal visar kör och växeln ligger i rakt läge.
![]() Jag hoppas verkligen att någon kan ändra i singalscripten så att det fungerar. Jag behöver verkligen just de signalerna fullt fungerande i Stockholmsrutten...
![]() |
#158 |
Hedersmedlem
|
![]()
God fortsättning!
Använd 4-skenblock istället så fungerar de andra signaler. Jag gör så i dubbelspåriga stambannan. 5-skeninfart tar jag innan växlarna. 3-sken och 2-sken är de som man lämnar stationerna. Mazz kommer inte att ändra signalerna, tyvärr. I din situation vet jag inte hur man ändrar. Det skulle hjälpa att du fixar AE-karta hur du har tänkt.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-12-25 klockan 11:24. |
![]() |
![]() |