![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1231 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Det blir nåt att se fram emot...
![]()
![]() |
#1232 |
Medlem
|
![]()
Eller hur! Jag hoppas du har en handduk och din babelfisk redo!
![]() |
#1233 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
Jag tycker att man borde gå in på NASA sidan och skriv på Google "NASA 2012 world end" så finns det frågor där.
![]() |
#1234 |
Medlem
|
![]()
Äsch, det behövs inte. Vi vet alla att svaret är 42.
![]()
![]() |
#1235 |
Medlem
|
![]()
Allt som har med mayakulturens svar på 21 december 2012 alt 23 dec idag vet att inget kommer hända, mer än en ny period/kalender för deras folk. Det var mayaindianerna för massa århundranden sedan spådde detta. Det är alltså en religiös hypotes. Och media har givetvis blåst upp det rejält. Precis som förra året (eller året därpå) som en sekt påstod att något skulle hända en dag i september eller november, men inget hände givetvis.
Allt det här kallas för pseudovetenskap, vetenskap som inte är vetenskap, utan riktigt uttalat, skitsnack! Om det hade lagts fram konkreta och klara bevis på att något förödande skulle hända den dagen, så hade nog världens myndigheter varit förberedda. En sådan katastrof kan tvärtemot vad maya säger, hända oregelbundet. Inte på ett exakt datum. Inte att HELA jorden skulle stryka med i vad jag inte vet vad som skulle kunna förinta jorden på under 24 timmar om det inte vore ett astronomiskt hot.
![]() |
![]() |
#1236 |
Medlem
|
![]()
Jo, folk var ju rädda för Y2K också, men inget hände där heller. Bara massa trams!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jesus sa: "Ingen vet när jorden går under utom Fadern". Mark 13:32
Alltså de som sätter upp datum är falska profetor.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2012-12-18 klockan 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 |
Medlem
|
![]()
Y2K var faktiskt mer trovärdigare än detta!
![]() |
![]() |
#1240 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Mycket intressant tågresa igår!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#1241 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Vad bi än gör, så skyll inget på tågpesonalen, dom har inget med detta att göra!
![]() |
![]() |
#1242 |
Veteran
|
![]()
Dels är väl järnvägsnätet totalt överutnyttjat idag jämfört med 30 år sedan. Avreglering och eftersatt underhåll är knappast till någon större nytta heller...
![]() ![]()
![]() |
#1243 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Tågpesonal är ofta trevliga mot resenärna. Boven i dramat är de olika tågbolag har dålig samarbete i mellan. På banorna går det sönder nånstans här och där. Man väntar tills det händer. Pierre har rätt att det var bättre förr. Det var ju staten som hade allt ansvar.
Se på flyget, de funkar mycket bättre. De kollar nogrann innan. Min tips, mer anställda till tågen, banorna och underhåll. Ökad kontroll innan det händer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1244 |
Veteran
|
![]()
Äh, det här skulle ju i positiva tråden...
![]()
![]() |
#1245 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Om jag på något sätt skyllde på tågpersonalen ber jag om ursäkt! Självklart ville jag hylla dem!!! Dem gjorde ett kanonjobb, och fixade med anslutningar och nya resor och allt vad det har sig. Det negativa i det hela var ju egentligen att komma fram 6 timmar sent, det är ju inte jättekul, men jag har självklart förståelse för det. Felet var ju inte ens SJ's (vilket många i vagnen tydligen tyckte)...