![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2007
|
![]()
Hej! För ett par veckor sedan började min internet anslutningen på min dator strula. Helt plötsligt utan förvarning kan jag inte surfa på nätet. Sidor som jag vill besöka (vilken hemsida som helst) laddar bara och man kommer aldrig in. Min dator visar att det finns internet anslutning. Även program som använder sig av internet visar bara att sidan laddas eller att den håller på (Ansluter...) Det konstiga är att jag kan bara gå in på hemsidor som börjar med "https://" och inte med http://. Efter ett tag när den håller på så, kan även internet sluta fungera i hela nätverket det vill säga hemmanätverket lägger av och startar om. Det här konstiga grejen är bara på min dator. :-(
Vad ska jag göra och vad kan set bero på? Mvh, Romet |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej Romet vad kör du för OS
/John
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Provade du starta om internetanslutningsmodem? Om inte då kan det vara nätverkskortet som krånglar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Har inte startat om modemet. Men om mitt nätverkskort skulle krångla, varför försvinner då internet för alla då. Det händer ibland och efter några minuter när min internet i min dator börjar krångla.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hej! Vilken Internet leverantör har du,är det flera som är inkopplade ?
/John
![]() |
#7 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har 3st bärbara datorer till som är inkopplade via WiFI. De har inga problem med uppkopplingen, förutom en dator som är helt ny som köptes för 2 veckor sedan. Den blir också bortkopplad från nätverket och datorn beteer sig jätte konstigt likt min. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag har 3 st datorer en ps3 och en skrivare kör jag WiFI ,plus en bärbar med Visa i den kör jag WiFI dom andra 3 är kopplade till en D-Link 615, 2 st kör ja Win 7 64 bit 1st Win 8 64 bit jag har Bahnhof som leverantör 10 Mbit fungera utmärkt
![]() |
![]() |
#9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Varje dator har egen nätverkskort.
|
![]() |
![]() |
![]() |