![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har en IBM Thinkpad 380xd med operativsystemet IBM OS/2 (IBM PC-DOS) installerat. Datorn har intern 3.5 tums diskettläsare och en intern CD-ROM drive. Om specs är intressant kommer de här; Pentium 266MHz with MMX technology Hard disk size: 4.0 GB Memory (RAM) 96MB Internal Floppy Device: 3.5-inch, 1.44MB Internal 20X CD-ROM Då till problemet; Jag vill installera Windows 95 på datorn till en början men IBM OS/2 har inget stöd (eller inga drivrutiner) för CD-ROM drive. Datorn visar att en CD-ROM drive är installerad, men jag kan inte använda den, då jag bara får ett error-meddelande att den inte kan läsa CDn. Jag har testat att installera drivrutiner från Lenovos hemsida för att få CD-läsaren att funka, men utan lycka. USB-porten funkar inte heller, då PC-DOS inte har stöd för den. Så enda sättet att flytta information mellan Thinkpaden och min andra dator (med Windows 7 på) är på en 3.5 tums diskett. Har någon tips eller en lösning på hur jag ska få CD-läsaren att fungera så jag kan installera Windows på dator? |
![]() |
![]() |