![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#38 | ||
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
EDIT: Det är riktigt som du skriver. I huvudtågspår så ska du beteckna dom som om dom vore mellansignaler. Mitt exempel om en annan nummerserie kan med fördel användas på en bangård och/eller växlingsspår. Svar fråga 2: Dvärgen ska alltid placeras före huvudsignalen. Avståndet ska vara 0.5 till 1.5 meter. Citat:
Modern signaleringsprincip. Beteckningarna kan följa principen spårnummer-snedstreck-signalnummer (äldre ställverk) eller den modernare numreringen som numera används (se också BVF 544.20002). Äldre signaleringsprincip. I denna princip använder man bokstäver (versaler) för signalbeteckningarna. Obs. att det gäller både semaforer och ljussignaler. ekv, jag vet inte vad Nisse menar (att han är förvånad av att du har två mastersignaler?). Jag tycker att det ser helt rätt ut. Har man två scenerysignaler så ska man naturligtvis också ha två mastersignaler.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-12-19 klockan 15:31. |
||
![]() |
![]() |