![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Vill du hjälpa till & utveckla nåt område? | |||
Jag bor i byggområdet & kan tänka mig bygga nåt där.. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
10 | 27.78% |
nej , jag bor inte inom området.. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 72.22% |
Antal röster: 36. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Felet är solklart, bara att läsa! Något är fel med mapfile.tmp, så det är bara att öppna asseten i explorer och kolla över den filen. Enligt felmeddelandet skall den vara av fel filtyp. Kollade med en av mina banor och på den finns det ingen fil med den ändelsen. Kolla så att följande finns:
mapfile.bmk mapfile.gnd mapfile.lyr mapfile.obs mapfile.trc mapfile.trk Den av dessa som förmodligen saknas är den som blivit fel. Dra en säkerhetskopia på mappen innan du gör något och byt sedan helt enkelt filtyp på .tmp-filen till den av de ovan listade som saknas.
![]() |
#47 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
![]() ![]() Uppdaterar just nu alla stationer och sträckan med mer detaljer. Saknar dock typ stationshus som Alingsås, Herrljuga, Falköpning mm. men det kommer väl med tiden till trainz.. Lägger nog upp lite bilder senare på projektet ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2012-10-16 klockan 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Medlem
|
![]()
Nu går det äntligen, för första gången i trainz historien(?) att köra mellan Göteborg - Varberg på en detaljerad, ATC säkrad sträcka! ( jobbar på landsapet mellan Kungsbacka och Varberg, jobbar jag än på. Funderar snart på att släppa den rutten, för de känns som de är en bristvara med svenska verklighetsrutter. VBG- GBG har jag kollat på yotube videor, uppdaterade kartor mm, så allt blir rätt. Sedan om man vill norrut så går de att komma till Skövde från Gbg.
![]() Lite bilder nu. 1 Kungsbacka. Pendeltåget har precis avgått och Öresundståget från Varberg väntar på grönt ljus. 2 Varberg. Ett Öresundståg mot Göteborg väntar på avgång och ett pendeltåg från Borås kommit in, via den långa men dåliga Viskadalsbanan 3 Göteborg, Olskroken. Kollektivtrafiken har bra flyt nu i stan. Spårvagnarna, Regina tåget och Intercity tåget från Kalmar/Borås närmar sig Centralen. 4 Göteborg Central. Håller fortfarande på att lägga till mer detaljer. ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2012-12-27 klockan 23:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Medlem
|
![]()
WOW Så snyggt!!! Fantastiskt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Riktigt, riktigt snyggt!!!
bor själv lite utanför GBG men säg till ifall ni behöver hjälp med något, tex bilder m.m. ska bli kul att testa GBG-VBG när ni väl släpper den biten, btw vilken Trainz version satsar ni på att släppa allt i? Mvh/Rekin |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Som gammal Mölndäling, Göteborgare och Kungsbackabo känner jag äntligen igen mig i Trainzlandskapet!!! Nu får jag väl försöka leta rätt på mina påbörjade byggen av Skansen Lejonet, Varbergs station, Anneberg m.m.
När Svenolov blir klar med det svenska signalsystemet kanske vi äntligen får ett stycke svensk stambana, fullt säkrad och realistiskt byggd. Ett superinitiativ, Markus ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#52 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Wow
Som Boråsare blir man bara glad, hoppas verkligen på ett släpp ![]() // Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
|
![]()
Hej igen! Tänkte börja med att säga att jag kommer börja plugga i januari så kommer få lite mindre tid snart men kommer såklart att kämpa med JIV så gött de går. Men skulle vilja se detta som ett stort sammarbete, med så många som möjlig som vet hur området/sträckan ser ut. På kartan ser du hur jag tänkt mig, självklart kan man bygga mer än vad linjerna visar.
Jonmpa: Tackar ![]() Rekin: Jag har inte uppdaterat mig så mycket så kör med trz2009 och bygger där. Just nu skulle de va nästan bättre med "bygghjälp" en bildhjälp, vart ganska tufft att bygga så mycket.. men funderar på hur jag ska lösa sammarbets planen, för tror att de finns flera som vill hjälpa till ![]() lan: Tack och härligt att höra. Sen är jag inte världsbäst på hela signalsystemet men tycker de är lite synd att vi saknar typ såna här U-skyltar vi stationerna som indikerar Uppehåll? till trainz och andra smådetaljer längs spåret, men man kan inte få allt här i världen.
![]() |
#54 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
"U-tavlorna" finns till Trainz, dem borde finnas på Svenska Tåg-skivorna
![]()
![]() |
#55 | |
Medlem
|
![]() Citat:
___________________ Just nu har jag listat ut en lagom smart lösning ![]() Första personen fick rutten igår och ska börja utgå ifrån Stockholm C ner mot Hallsberg hållet, det är Anton93sthlm (Y). Sedan kan rutten skickas vidare till nästa person, du får bygga precis vad du vill inom området (se kartan{röd linje är klart}, tanken är att söder ut, ska de gå till Köpenhamn norrut Stockholm. Öster ut..tjaa.. Borås? Växjö?, de avgör du) Så kommentera eller skicka ett Pm så får de som vill bygga i tur och ordning. Ca 20 dagar per person (eller om man blir klar tidigare med ditt område)
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag har filat och jobbat lite på rutten när jag haft tid och just nu finns sträckorna Norr ut: GBG-Alingsås-Herrljuga-Falköping-Skövde- (spåret fortsätter till Töreboda, ej färdig banvall eller terräng). Sedan söder ut: Gbg-Kungsbacka-Varberg, sen finns de en början på Viskadalsbanan (Tofta) mot Borås från Varberg. Just nu saknas Borås, Mölnlycke & Bollebygd. Sedan gick planen att flera skulle hjälpas åt för att utveckla rutten, inte så bra. Men när jag släpper den får man såklart utveckla och bygga på den. Tanken är att de ska bli en riktig Verklighetsrutt längs Västra Stambanan, Viskadalsbanan, Bohusbanan, en del av Kust till Kust banan och Västkustbanan. ![]() Laddar upp bilder från Mölndal Station när ett Ö-tåg mot Köpenhamn ankommer och en naturbild vid tunnlana ovanför Floda, nära Alingsås. *Återkommer såklart när de är dags för ruttsläpp ![]()
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2013-06-06 klockan 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
Denna rutt kommer nog bli en av dom bästa rutterna som kommer finnas till trainz
![]()
![]() |
#58 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ja, riktigt kul med en svensk rutt!
![]() ![]()
![]() |
#59 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej min konkurrent!
Verkligen bra gjort av dig med ditt bygge! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Medlem
|
![]() Citat:
och tackar, dock har jag inte orkat uppdatera med nya signaler och detta (som släpptes nyligen). Sen är sträckan GBG- Varberg, där ATC och signaler är 90% rätt utlagda (efter hyttvideo klipp och sånt). Gbg- mot Skövde är signaler utlagda på magkänsla, sen vill nån uppdatera rutten är det okej. Men säg gärna till mig bara ![]() Tänkte släppa rutten, nån gång i mitten av juni ![]()
![]() |