![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Norway
Inlägg: 364
|
![]()
Skal bli morsomt å prøve ATC.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
Ort: Östergötland
Inlägg: 864
|
![]()
Det ska verkligen bli intressant att följa detta projekt!
![]()
__________________
Mvh Alexander |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
|
![]()
Tack för alla kommentarer! Det känns tryggt att veta att ni som kan detta i verkligheten påpekar brister och fel för det är lätt att dra fel slutsatser om hur det borde fungera genom endast läsning av pdf dokument. Jag räknar med att det kommer behövas ställas en mängd frågor framöver om hur systemet reagerar i vissa situationer.
Detta med hur bra tåget bromsar är just nu bara ett retardationsvärde(fast kodat till 0.77 som tar hänsyn till lutningen på banan kommer sedan att kunna justeras via tumhjulen). Bromskurvor räknas sedan ut vid behov enligt kända formler. Möjligtvis man man räkna ut ett hyfsat värde att utgå ifrån i och med att den simulerade tågvikten är känd(dvs kan fås genom ett anrop i skriptet) men däremot inte bromsvikten men kan kanske antas till en viss procent av tågvikten. Detta ställer då lite mer krav på hur de som bygger lok/vagnar simulerar bromsarna i Railworks förstås. En annan ide är ju att utgå från ett fiktivt uselt bromsvärde som sedan kan korrigeras upp(räknas ut) vid en första inbromsning i simulatorn som sedan gäller för resten av resan. Detta görs då osynligt för användaren så klart ![]()
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning. |
![]() |
![]() |