Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Allmänt > Allmänt om tågsimulatorer

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-21, 15:13   #6
spyfrog
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Gävle
Inlägg: 1 535
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
Det bör ju egentligen inte vara några större problem.
XNA är ju egentligen inte mer än en plattform, programmeringsspråket är C# skulle jag anta.
Då är det egentligen inga problem.

Hur som helst betvivlar jag att Microsoft tänker sluta använda XNA då det är plattformen som används för Xbox, och jag tror att det lär vara plattformen för programmeringen för nästa Xbox med.
Nej, de har officiellt lagt ner XNA. Det kommer inte att stödjas i nya Xbox enligt vad som påstås. Officiellt går det inte på Win8 vilket är kärnan som kommer att användas i nya Xbox. Vi får väl reda på det ikväll men det vore väldigt underligt om de först la ner en produkt och sen tog upp den igen. De som använde XNA var främst indie utvecklare och dessa har MS inte brytt sig om speciellt mkt för Xbox 360.
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009