![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , .
Inlägg: 497
|
![]()
marcus... nu var ju inte heller avsikten ens från början att bygga för någon tågsim, även om ambitionen från start var att bygga bara exteriört
artifakterna härstammar från konverteringen, inte från sketchup, inte från blender eller max, och det problemet är densamma oavsett från vilket program man konverterar (artifakter alltså) möjligen dock att max är sämre på det, iaf den halvgamla version jag haft möjlighet testa mot.. sketchup är däremot totalt överlägset mycket snabbar att bygga i en max eller blender för det allra mesta självklart bumbmappar jag istället nitar om det ska till tågsimkonvertering..!! det var ju det jag sa nyss eller? men att bumpmappa nitar för ett projekt som har till syfte att återskapa ett komplett verkligt lok.. fullständigt horribelt otänkbart! nitar bestämmer oftast var en annan del ska sitta, utan nitar... nä går inte (kanske syns på vissa bilder att jag bara markerat var nithålen är.. än så länge)
__________________
![]() |
![]() |
![]() |