![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#121 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Tänkte att jag skulle ta några interiörbilder imorgon, vet dock inte hur många sådana du har men några stycken kan väl inte skada tror jag. Blir dock mobilkameran då den systemkameran är är paj, men det blir nog bra ändå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Hej! Tråkigt att du kört fast... Tyvärr har jag heller ingen erfarenhet av "blueprints" men jag har hittat en "Pictorial" som verkar vara en hyfsat bra steg-gör-steg guide till blueprints-skapandet.
Det jag spontant tycker ser svårast ut är att veta alla värden som skall anges, typ Wheel radius, bogey-pivot, drag-coefficient, friction etc. men en del kanske framgår i 3d-modellen och en del på Bombardiers ritningar/spec? Om inte kanske en del kan "höftas" genom att kolla på befintliga tåg/lok? http://forums.uktrainsim.com/viewtop...?f=219&t=77375 Btw. Tror att jag hittade länken här på forumet så du har kanske redan sett den, om inte så hoppas jag den hjälper. Lycka till! ![]() Senast redigerad av Hamp3 den 2013-08-17 klockan 02:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
http://thegradecrossing.blogspot.se/...comotives.html
Är för 3DC men det mesta fungerar för 3Ds med och beskriver bra hur blueprintet ska sättas upp. Lycka till!
![]() |
#126 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Av alla tåg som rullar på Sveriges banor måste jag nog säga att öresundstågen är mina favoriter, pendlar med dem och tycker att dem är väldigt fina! Måste säga att jag tycker att det är väldigt roligt och se att du gör detta väldigt fina tåg! Tack!
![]() Ps. Vad är det jag läste om någon Öresund/Malmöbana? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Medlem
|
![]()
Mina interiörbilder har dröjt lite av två anledningar. 1. Dropbox har strulat 2. Jag upptäckte att i princip alla bilderna var i väldigt liten upplösning. Jag har nu åtgärdat detta och tagit nya i högre upplösning. Ska se om jag har tiden idag att lägga upp dem.
Här har du dem: https://db.tt/VHIVmqwg Hur går det i övrigt med modellen? Senast redigerad av AlleDahlle den 2013-09-28 klockan 10:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det mesta är klart vad beträffar exteriören på A- och B-vagnarna. Innan jag går över och jobbar på mellanvagnen kommer jag påbörja interiör och hytt. Så just av den anledningen kommer jag ha stor nytta av bilderna! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Medlem
|
![]()
Har du provat exportera motorvagnen med den nya Blueprint editorn?
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Medlem
|
![]()
Jag ska uppgradera mitt Train Simulator så fort jag får tid med det, förmodligen kommer det bli någon gång efter helgen. Jag har haft mycket strul med mitt nuvarande, så jag hoppas det nya fixar det!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Medlem
|
![]()
Nu har jag TS2014, och i samband med det har även fronten fått en ganska kraftig facelift!
![]() ![]() Ikväll är tänkt att jag ska prova på att exportera lite ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Medlem
|
![]()
Granders du får sluta göra sådana här sjukt snygga grejer innan jag får en hjärtattack eller något!
Nej men seriöst skitsnyggt!!! Sen som jag skrev tidigare i tråden vore det kul om fu gjorde en liten sliten version och en fabrikant eller vad man ska kalla det. Denna känns lite mitt emellan. Med sliten menar jag något i den här stilen: image.jpg En annan grej. På den första omgången med hyttbilder är hytten ganska sliten tycker jag. Det vore roligare om du kunde göra hytten mer mittemellan. Alltså mindre sliten än vad hytterna på mina bilder är. Självklart är det du som bestämmer detta var bara lite önskemål från mig. Lycka till med exporteringen! jodå bilden blev upp och ner Senast redigerad av AlleDahlle den 2013-09-29 klockan 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Verkligen, verkligen skitsnyggt!!
![]() Håller tummarna för att export skall funka... ![]() Håller med Alle om att både fabriksny och standard-slitage vore kul.. Men wow alltså... grymt snyggt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Medlem
|
![]()
Vackert! Skulle gärna vilja betatesta en tidig Alfa/Beta av vagnarna. Öresundståg på några av mina banor vore inte fel.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Medlem
|
![]()
Först och främst måste jag tacka för responsen jag får här! Det är jättekul att fortsätta arbeta när ni motiverar så pass som ni gör, allihop!
Jag ska göra ett försök med att göra en extra sliten version (Det finns det ju nämligen många utav ute i verkligheten också.) Nedan ser ni kvällens arbete. Lite extra detaljer och textur på boggin. ![]() |
![]() |
![]() |