![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Hur långt ner i gruvan är panton fäst?
![]() Men fytusan vad snyggt det ser ut med panton sådär! ![]()
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Lennart: Ser på bilderna att avståndet mellan lokdelarna kanske är lite väl litet, kurvan som loket befinner sej i är ju inte speciellt snäv, ändå ser det ut som loken nästan skär in i varandra (eller är det en synvilla???).
I bland får man nog tumma lite på verkligheten för att få saker å ting att bli okey i Trainz.
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
|
![]()
Är inget ovanligt på originalloken heller....i Trainz slipper man i alla fall att knacka plåt. Jag vet med mig att jag fotat en handfull enheter som haft skador uppkomna av att de stött ihop eller att någon enhet klivit ur i någon igenfrusen växel. Kan säkert finnas många olika orsaker. Hur som haver är det även i verkligheten ganska tajt mellan enheterna och det ser mycket naturtroget ut på bilderna ovan. Skitsnyggt helt enkelt!
/Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Särar jag mer på enheterna ser det tokigt ut på rakorna ! Jag tror vi får leva med detta. Att göra snäva kurvor får väl lämnas åt modellrallarna
![]() Malmbanan hade väl rätt stora kurvradier (>200m) kan jag tänka mig, Håkan kanske vet ? Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2009
|
![]()
Men det är dagens malmbana. Det fanns säkert snävare kurvor på bangårdar på 50-60-talet.
/Håkan |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Det kliar verkligen i fingrarna nu för att återuppta mitt malmbane bygge som lades på hyllan för ett tag sedan..
I vilket fall som helst, otroligt snyggt Lan! ![]()
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
De bilder som visade "kortkopplingen" har radie 300 m där kopplingen mellan delarna är till vänster och 90 m för de till höger och det verkar OK (se bild 1).
Jockes tyckte lyktorna fattades och det gör dom i byggprogrammet eftersom de blir egna mesher. När jag blir trött på brunt (900-serien) svävar jag upp i det blå (1200-serien) och på bild 2 kan ni se de blivande Marshalljusen: Om nån har nåra bilder på inredningen i motorrummet (går väl från Da också) så vore jag tacksam ?!
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Hej!
Kommer du att göra Dm3 med brun färgsättning och marshallklyktor och där den högra förardörren var flyttad bakott, som man började bygga om dom i slutet av 70-talet.
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() Mycket snyggt arbete dock, Lennart!!! Men tycker "skarven" mellan front och sida ser väldigt konstig ut, dem blåa färgerna slutar/följer inte på samma ställe. Å så ska såklart fönstret och räckena bort där den flyttade dörren var. Där ska det även in ett längre fönster.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2013-10-09 klockan 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Veteran
|
![]()
... som jag "modul"-bygger är det fullt möjligt !