![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
|
![]() Citat:
Det jag har plockat upp är att en del använder SU för själva modellen och Blender/3DC/Max för unwrapping/UV-mapping/texturing och export till RW/TS201x. Det kanske är en väg att gå. Men även då hävdar en del att man måste "städa" modellen från SU innan man jobbar vidare med den i de andra programmen. De flesta trådar är från 2010-2011. Jag har inte sett några nyare och jag måste säga att jag blir inte klokare ju mer jag läser. Det är ju alltid en fråga om vad man vill lägga sin tid på. Så för min del i valet mellan att lägga ned min tid på att lära mig modellering i Blender eller på att konvertera mellan olika program, verktyg och filformat, med allt vad det innebär, så har jag valt att lära mig Blender. Även om det är svårt att lära sig så är det ett fullfjädrat 3D-modelleringsprogram som kan göra, om inte allt, så det mesta man kan behöva. Det utvecklas ständigt och det verkar finnas personer som uppdaterar plug-ins vartefter Blender eller TS201x utvecklas. Ett billigare 3DS Max hade förstås varit det bästa (för mig i alla fall) StenS |
|
![]() |
![]() |