![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#136 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2006
|
![]() Citat:
Så det går ikke å bytte ende i samme lok ved rundgang f eks? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2006
|
![]() Citat:
http://www.banbyggarna.se/msts/Verktyg.html Men det fungerer ikke på alle lok . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ikke godt å vite hvilke lok det virker for. Forresten, F9 og 1 fungerer bra, bortsett fra at pantografene går ned idet du bytter og at man ikke får de opp igjen. Prøvd Shift, Crtl sammen med P uten hell. Er sånn på NSB BM74 ihvertfall. Senast redigerad av Roar H den 2013-11-30 klockan 20:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jeg bruker veldig sjelden disse funksjonene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jeg pleier bare å ta en "økt" i en retning når jeg kjører, uansett materiell. Har strengt ikke behov for å snu tog sånn som jeg legger opp til i MSTS. Bare når jeg kjører nattog fra Kr.sand til Stv starter jeg med loket i motsatt ende. Får loket i rett ende, kobler ut en sovevogn og kobler til. Dette skal i følge ruta gjøres på 20 min. Loket blir uansett stilt i retning ut av Kr.sand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#141 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Medlem
|
![]()
jeg pleier å ta en økt jeg også men noen ganger så kjører jeg flere runder i dag så kjørte jeg Drammen -Gardernoen-Drammen i ca 2 timer før det ble stopp mitt inni romeriksporten med flytoget men min msts kjøring er veldig litte nå forhold til før pga en maskin som ikke altid er i humør
![]() |
#143 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Medlem
|
![]()
Har eksperimentert litt med motorvogner her.
Flytog (BM71) og sikkert BM73 og 73B har ikke disse pantografproblemer. Den er fremdeles oppe når jeg bytter ende. Gjelder også X2000. Da styrevognene i BM69 og BM70 er oppført som vogn, går ikke dette her. Styrevognene må gå for å være lok. Skal etterhvert sjekke ut andre tog, bl a Öresundtåget, for å krysse "Broen" i flere vendinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Medlem
Reg.datum: May 2007
|
![]()
eg kjører bm74 flirt fra hama mot ooslo s , det eg gjor før eg sku skifte til baklokket var å ta ned pantografen å når eg var komt i det andre lokket tok eg opp pantografen å å trykka w for fremover, husk at når du kjører tilbake så er det omvendt, altså taster man 3 så er det som 2 men merka når eg stoppet på et stopp så begynte toget å rullemot igjen å ikke tilbake, da bare tok eg pantgrafen ned å opp så trykka eg w, det går fint no, eg tar ikke tunnelen no så prøver skinnene som går i bro over å ned en bakke, ble veldig tøff lyd der
men er tøfft at det går ann å kjøre frem å tilbake |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Medlem
|
![]()
Flytog fra Drammen til Gardermoen , vintertexture , kl.slett 18.00 fra drammen.
Like før skøyen st , bildefrys og ut i skrivebord . Ingen feilmeldinger. Andre som har opplevd det samme på samme sted ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
Misstänker saknade ace-snowfiler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
P.S. Her er noen nye bilder disse er fra Fåvang ca. 232km fra Oslo S.
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |