![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Tror dock linje två alltid haft gul botten med blå siffra och linje sex orange botten med blå siffra men annars verkar det rätt ..har letat i mitt anlete runt på internet men är svårt att hitta info innan 70 talet då det ju inte var jätte vanligt med mobil kameror då
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
hittade lite vackra bilder i letandet efter linjer http://www.ornskoldsvik.se/upplevaoc...29c90741a.html
http://eastgbg.se/st_sigfrids_plan.htm dock kanske gbgtram kan kolla lite i spårvägs muset efter info? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() Citat:
Linje 6 (Blindtarmen) har jag inga minnen av men kan ha varit svart eller vit 6a på orange botten. Jag tror att de blå siffrorna är ett senare påfund ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... har jag nu bestämt "oss" för
![]() Vagnarna gick väl ganska länge på samma linje, tills de behövdes nån annanstans, därför var väl takskyltarna fasta medan destinationsskyltarna kunde ändras. Jag vet inte när dessa takskyltar försvann, men för mig är dom "typiska". Bild på de nio linjernas "takskylttexturer":
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Det ser förtjusande ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Veteran
|
![]()
... Majornas Vagnhall, eller "Kungsladugårdshallen", som jag passerade två gånger i veckan i början på 1960-talet, på väg till "gympan" i Spårvägens sporthall som ligger alldeles intill.
På den tiden var det en vacker tegelbyggnad med stora fönster, glasade portar och laternintak, inte som idag inplastad och vedervärdig att beskåda. Hela anläggningen bestod av 4 sådana hallar, 140 m långa och med 5 spår i varje samt en verkstads- och administrationsbyggnad i mitten. Julens "räknenöt" blir väl: "Hur många Mustanger kunde få rum i stallet ?" ![]()