![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
... börjar ta form.
För största möjliga flexibilitet består paketet av 4 olika delar. 1. Administarations- och Verkstadsdelen som hos Majornas satt i mitten. 2. En Vagnhall-mittdel med sidor med öppningar. 3. En Vagnhall-sidodel med heltäckande yttervägg med stödpelare. 4. En Vagnhall-fristående som man kan använda separat om man vill. Alla tre vagnhallarna har fem spår och dörrar som öppnas och stängs när spårvagn passerar. P.g.a. spårvagnarnas längd bör ca. 25 m rakspår finnas framför hallportarna (beror på triggerfunktionen). Men sen kan man svänga av kraftigt (detta stämmer bra med hur Majorna såg ut i verkligheten). Vill passa på att länka till "Projekt Runeberg" med underbara bilder från GS under 1900-talets början (bl.a. några på Majornas vagnhall): http://runeberg.org/gsp1929/ Min egen bild visar några av mina spårvagnar utanför en krympt version av Majornas Vagnhall (de två sidohallarna fattas). Tyvärr ruskigt välputsade fönster p.g.a. Trainz underlåtenhet att fixa transparenshanteringen. Antingen klara fönster och synliga vagnar bakom eller "riktiga fönster" och osynliga vagnar bakom - "Skit-Trainz!!!"
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |