![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
![]()
..till om jag vill släppa dessa och enbart av FÖLJANDE ENDA SKÄL:
Inga fönster ser bra ut!!!! Jag har experimenterat mig halvtokig för att få rätsida på dessa Trainz-idiotier. Auran (N3V) skryter om fördelarna med 32-bits RGBA, men har tydligen glömt att det i vissa sammanhang inte fungerar alls. DE DELAR AV TGA-TEXTUREN SOM HAR ANNAN TRANPARANCY ÄN 100% GÖR ATT ALLA SPÅRVAGNAR "KLIPPS AV" JUST I DENNA YTA. (Verkar vara bara rullande materiel!!?? Spåren och annat syns). I ren desperation gjorde jag en skuggningsmesh som täcker insidan av vagnhallen, med alla polygoner vända inåt och med ca. 50% transparancy. Ser hyfsat ut utifrån (bild 1). Jämför med högra hallen som inte har denna skuggmesh (bild 2). Titta sen på (bild 3) där "N3V-Auran" klippt bort alla vagndelar utanför skuggmeshen. ![]() ![]() Problemet verkar "olösligt" så det får väl bli nån kompremiss som vanligt i Trainz "underbara värld". ![]() Vad tycker ni ???????
__________________
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() |
![]() |
![]() |