![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
i verkligheten skall luftledning hänga på minst 4,90 för att en max höjds lastbil (4,80) skall kunna köra under utan riva ned ledningen. I Göteborg iallafall på sträckor där ingen samtrafik finns sitter det mycket längre på sina ställen det lägsta i Gbg är rampen på snabbspåret där bygeln ligger ca 20 cm från taket :P
Men nu till vårt kära trainz de spårvagnsspår jag använt är från Ptram sidan och där är ledningen på fast höjd från skenorna men det fattas en del från bygeln till ledningen se bilden i stadsmiljön. Dock tror jag det lämpligaste vore att anpassa den till samma avstånd som våra järnvägs luftledningar (se bilden med två vagnar.) Då det är mest brukligt att hänga tråden så högt som möjligt i verkliga mått iaf...ca 5,15-5,35 så min åsikt är nog att om det är möjligt vore nog normalhöjd för järnvägsledningar enklast... Sedan nu när man har kört lite med dessa underbara vagnar tror jag att bygeln skall vara lite bredare och någon 70-100 cm längre fram se bild --> http://train-photos.com.s3.amazonaws.com/3416.jpg Såg även att du hade funderingar på att bygga en eventuell M25 längre fram och de hade samma bygel som m23 --> http://home.online.no/~andreaar/oslo..._bak_jar_2.jpg så är ju användbar även till de eventuella framtida vagnarna ![]() Senast redigerad av rac_hammer den 2013-12-22 klockan 22:12. |
![]() |
![]() |