![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
låter jätte bra
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
OM någon nu vill bygga Helsingfors, så får du ju även bygga en ny boggi, i Helsingfors är spårvidden 1000mm
![]() Hammar'n, det trodde jag med! Sen insåg jag att när man startar körandet, så dyker rutan och växelspettet upp.
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Okej testade nu och är precis som du säger jocke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jo just det, den öppningsbara framrutan tillhör hytten (visiblefromoutside) liksom spettet och alla andra reglage i hytten, Dom syns inte i Surveyor men syns i Driver.
En sak till: om man kör mest i CAB-mode innifrån hytten skall man ha en "Osynlig Förare" i vagnen. Kör man mest DCC och sällan hoppar in i hytten kan man ha en Lokis av vilket slag man vill.
![]() |
#5 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Ett antal förändringar är gjorda på Mustangerna:
1. Pantografen har nu höjden 5,40 m örök (5,70 m över mark). Varianter för 5,30 och 5,70 m finns så man själv kan byta i M23-ornas configar. 5.40m <kuid;67375:101998> 5.70m <kuid;67375:101999> 5.30m <kuid;67375:102000> (även M5 får samma system: 5.40m <kuid;67375:101949> 5.70m <kuid;67375:102002> 5.30m <kuid;67375:102001> 2. Samtliga M23/S27-vagnar har nu yttre backspeglar. 3. S27-vagnarna har nu en konduktör (av tvivelaktig karaktär) i konduktörsbåsen. 4. M23-vagnarna har nu blinkers som blinkar. Vill man stänga av dom får man ändra i configs effects och sätta oject-size 0. (min förhoppning är att någon skriptfantom kan skripta dom att reagera på kommande växels läge eller nåt) Kommer på Download efter julottan:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-12-25 klockan 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack Lennart för allt jobb du lagt ned på dessa och att du står ut med alla ändringar vi kommer med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ett tips i framtiden, sätt inga "," i filnamnen, man måste namnändra alla dem filerna för att (mitt) Trainz ska kunna öppna dem
![]()