![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Bör järnvägen återregleras? | |||
Ja, total återreglering. Allt bör ställas under statlig kontroll. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 55.32% |
Ja, till viss del. Behåll nuvarande system med separata operatörer för persontåg, gods, bana etc. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 27.66% |
Nej, men ingen ytterligare avreglering. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 6.38% |
Nej, avreglera ytterligare. Järnvägen bör skötas enbart av privata företag. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 10.64% |
Antal röster: 47. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
|
![]()
Att svara på den här frågan är omöjligt. Spår och alla s a s fasta föremål (kontaktledningar m m ) ögs av svenska staten genom Trafikiverket. En stor del av landets persontrafik sköts av regionerna - de är också samhällsägda. Återstår Green Cargo- Jag vet inte bolagskonstruktionen.
I stora drag har samhället kontrollen över järnvägen - på gott och ont. Ingen röst från mig. Nisse |
![]() |
![]() |