![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Bör järnvägen återregleras? | |||
Ja, total återreglering. Allt bör ställas under statlig kontroll. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 55.32% |
Ja, till viss del. Behåll nuvarande system med separata operatörer för persontåg, gods, bana etc. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 27.66% |
Nej, men ingen ytterligare avreglering. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 6.38% |
Nej, avreglera ytterligare. Järnvägen bör skötas enbart av privata företag. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 10.64% |
Antal röster: 47. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Vi kan inte återreglera allt, det är omöjligt så länge vi är med i EU.
Det man kan återreglera är underhållet på järnvägen där vi rent teoretiskt skulle kunna ge tillbaks allt till Trafikverket, samma Trafikverk som idag är upphovet till de senaste problemen. Ett Trafikverk som är ihopslaget mellan gamla banverket och vägverket och där 70% av alla i ledande befattning kommer från Vägverkets sidan och inte kan ett skit om järnväg. Ett trafikverk som i alla fall i mina ögon är det mest pengaslösande verk vi har i Sverige där oerhörda summor går till alla småchefer som sitter och inte gör någonting. Miljarderna försvinner i stora svarta hål. Det är till dessa man får återreglera underhållet till. Det, mina vänner, är inte svaret på de små problem vi har idag på järnvägen.
__________________
M v h /Pursche |
![]() |
![]() |