![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Visa resultat för omröstning: Bör järnvägen återregleras? | |||
Ja, total återreglering. Allt bör ställas under statlig kontroll. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 55.32% |
Ja, till viss del. Behåll nuvarande system med separata operatörer för persontåg, gods, bana etc. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 27.66% |
Nej, men ingen ytterligare avreglering. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
3 | 6.38% |
Nej, avreglera ytterligare. Järnvägen bör skötas enbart av privata företag. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 10.64% |
Antal röster: 47. Du får inte rösta i den här omröstningen |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2010
Ort: Skåne, Linderöd
Inlägg: 510
|
![]()
Jag är inne på samma linje som Pursche. Att återregelera hela järnvägen till statlig kontroll. Trafik och Banunderhåll, skulle bara resultera i att en väldig massa skattepengar åkte in i systemet. Mer än vad det gör idag.
Men att staten behåller infrastrukturen i ett bolag. Sen får bolagen som använder spåren, betala för det. Och då menar jag inte en symbolisk summa, utan en övervägande del av vad det kostar att underhålla banorna. Dela sen upp trafikverket ingen, mellan dom olika trafikslagen som det var innan.
__________________
Bygger numera i Tane /Björn |
![]() |
![]() |