![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
OK Bengan, du kan trösta dig med att du är en av de få som gör nåt på detta "Törnrosa-forum"
![]()
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Dina Mustanger är otroligt fina, men jag funderar över en sak gällande sidoskyltarna på linje 3(blå) vagnarna. 3:an gick väl inte via Linnéplatsen som det står på dina skyltar, utan som idag via Majorna occh Stigbergstorget innan den ankom Järntorget?
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Otroligt snyggt jag har vart där rätt många gånger och måste påpeka att de är läskigt likt
![]() ![]() PS: M25 är snyggt med, 10 av 10. Men återkommer till dej på PM/mejl på bilder på inredningen, vill du jag kan lösa bilder på hytten med, både höger och vänster vagnarna ![]() https://www.google.se/maps/preview#!...QSldg!2e0&fid=
![]() -En av grundarna- Markus Konduktör på Ringlinien Rangerförare på Spôrvägen ![]() Senast redigerad av GBGtram den 2014-01-03 klockan 03:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
är väl Hotell Eggers mitt på Drottningtorget brevid Centralstationen.
En gång omgiven av spårväg på alla fyra sidorna (den västra är väl borta idag?). Detta är en LÅGPOLYModell (200 polys) men med fototexturer med Alpha som gör att den ser mycket polygonrikare ut. Hur kunde man sova omgiven fyra gnisslande spårvägar? Inga problem: Eggers hade länge en topp-position som Restaurang där man åt gott, drack gott och sen sov som en stock! Den spårvagnsförare som inte "rundat" Egggers har nog aldrig kört spårvagn i Göteborg ![]()
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Närå, det går att åka spårvagn runt (och runt och runt och runt osv...) Eggers fortf!
![]()
![]() |
#21 |
Veteran
|
![]()
... är också en byggnad omgiven av spårväg. Det ligger mitt emot Hotell Eggers på östra sidan av Drottningtorget. Numera är det Hotell Post Clarion med en vedervärdig nybyggnad som fyller gamla postgården, den förbigår jag med tystnad
![]()
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
som 200 polygonersmodell blev nog mitt sista försök att gestalta Drottningtorget
som ju är "navet" i GS spårnät. Intresset verkar lågt just nu, men det är väl normalt numera på detta forum ![]()
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Väldigt perfekt! Passar ju utmärkt i bakgrunden från Angeredsbanans slutstation Polhemsplatsen =)
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Detta blir bara bättre och bättre (Projekt Göteborg Älskar detta )
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#25 |
Veteran
|
![]()
... tillhör de mest kända byggnaderna. Beläget vid Polhemsplatsen strax öster om Centralstation bakom Posten. Framsidan var lätt att hitta texturer till men baksidan och östsidan blev som de blev men de ser man inte mycket av på nära håll.
Det finns mycket på nätet att karva fram texturer ur och Google Earth är ovärderligt vid måttagning och dess Streetview är mycket värdefull. ![]()
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Snyggt Lennart
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
... är allt som är kvar av det vackra kvarteret på Polhemsplatsen. Resten är en vidrigt parkeringshus. Denna kåk i hörnet Stampgatan-Åkaregatan bemålades på den f.d. innergaveln inför FriidrottsVM 1993 ???
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
... om gamle LAn fått en skruv lös, och det är fullt möjligt
![]() Men på ett par timmar kan man idag göra sådana här Lowpolymodeller, mycket tack vare: 1. Google Earth 2. Mängden bilder på Internet 3. Ett underbart bildprogram - GIMP. 4. ett hyfsat byggprogram - gmax duger gott. Ta nu och jämför med 20 000 polygoners-klumparna man kan få ut av Google Sketchup m.h.a. Ruby TMX. Jag hör inte mycket gensvar så jag är väl ute och cyklar {med minst en skruv lös} - (som vanligt?). Nästa "Lowpoly" blir väl SJ Administrationsbyggnad vid Polhemsplatsen ? Om nu "nån jvl" bryr sig ![]()
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Åhh, är inte där det huset framför där Angerdsbanan slutade förut?
![]() ![]()
![]() |
#30 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Ta t.ex. Centralstation. Den kan man komplettera på "baksidan = Tågsidan" med skärmtak, perronger och annat så den passar även för de som är intresserade av tåg och inte bara spårvagnar. Sen kan jag nämna att det finns en "guldgruva" på nätet för att bygga "Lowpolys" av en massa saker - kanaler - broar - statyer - backdrops, "you name it". Vi kämpar väl vidare !
![]() |