![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Växlar med rörliga tungor typ JKs växlar
Om Lan accepterar att jag använder hans texturer och anpassar rälsen så de kan funka tillsammans med hans räls |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
När JKs växlar kom, så var jag på väg att sätta mig in i dom och försöka försvenska dom med diverse olika texturer. Men då Tomas hade växlar på gång, så rann detta ut i sanden. Sen hade väl du också (om jag inte minns fel) växlar på gång, för några år sedan. Har du lagt dessa i graven eller är det något som du fortfarande småpular med.
![]() |
![]() |
#3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Torpet, om du målar om spelartexturerna kan du få vilka lag du vill på plan, t.o.m. "Makrillar" (även om de inte har mycket med fotbll att göra
![]() Pussgurkan, självklart får du förbättra min räls, skicka ett PM med mejladress till mig så skickar jag vad du behöver (3Dmax 7-filer eller vad du vill) ![]() Gjorde ett experiment med BackDrop för korsningen Avenyn - Engelbrektsgatan som blev ganska bra (Google Earth ger ju möjligheter till texturer och måttagning). Bilderna visar hur det ser ut i Trainz när man kommer körande på Avenyn, riktning Götaplatsen resp. Engelbrektsgatan, riktning Vasakyrkan. Just för att gestalta de delar där det inte går spårväg är detta ett polygonsnålt och enkelt sätt:
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
... om du pacar upp denna fil i Ullevimappen så slipper du se IFK _Elfsborg utan får istället se Gais - Gårda BK (som kanske möttes i mitten av 1900-talet ?)
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Oerhört varmt tack för detta tillmötesgående. Det värmer i själen på en gammal gårdabo. Frågan är bara hur man rent historiskt ska hantera denna komplicerade situation där Gårda BK och GAIS möts på Nya Ullevi redan på trettiotalet/början av fyrtiotalet för det var nämligen då det begav sig. (Gårda BK blev femma i allsvenskan 1938 och var då bästa klubb i Göteborg). Men nåja, som någon säger här - i Trainz vet man att det omöjliga är möjligt. Det är ju utmärkt.
Tack igen! Torpet - som inte heller var med då det begav sig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
... (BD) i t.ex. PT Gbg ? Eller blir det för grovt eller konstigt ?
Skulle vara bra om Markus eller nån kunde testa om detta Lorensbergshörn går att plantera in så att det inte ser konstigt ut. Man kan göra de utåtgående gatorna så att de får ett visst djup om det är nödvändigt. Det finns många ställen där man skulle kunna använda BD i stället för "hittade" kåkar. Men ni som bygger Gbg-rutten kan väl avgöra detta. BD är snabba att göra och har få polygoner.
![]() |
#7 |
Veteran
|
![]()
där Avenyn upp mot Götaplatsen och Engelbrektsgatan upp mot Vasakyrkan är dragna ut från korsningen. Det gör det hela mer verkligt (tycker jag). Sen fordrar detta att man kompletterar med gator, träd och annat men jag tror detta är ett bra sätt att gestalta stadsmiljöer utan att överbelasta grafikmotorn.
Obs. samma kuid som förra: