![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#61 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... jag hittade några nya Google Ketchup Monster som möjligen går att banta ned till rimlig storlek, men det blir mycket jobb.
Så min fråga är: Vilka är värda att satsa på ? 1. Härlanda fängelse 2. Ny bättre Masthuggskyrkan 3. Nya Ullevi 4. Oscar Fredriks Kyrka 5. Västra delen av Södra Hamngatan 6. Saluhallen på Kungstorget
![]() |
#62 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Personligen är jag väl ingen storälskare av saker gjorda i (S)ketchup, men just den första (fängelset) har faktiskt en riktigt fin textur runt hela huset, och ser rätt så bra gjord ut, ovanligt för att vara från Sketchup. Dem andra vet jag inte riktigt... Den ena kyrkan har du ju redan gjort, och jag tycker personligen din är mycket finare (otydlig textur på den där).
![]() |
#63 |
Medlem
|
![]()
Masthuggskyrkan får min röst
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Veteran
|
![]()
Jag håller med rac, den förra såg väl ut som en barnteckning (Ursäkta Jockes!)
Med Gimp kan man skärpa till texturerna och dessutom minska ned formatet, men det stora jobbet är att försöka minska polygontalet. Jag börjar nog med Masthuggskörka som är ganska moderat i storleken (63 objekt - 3000 polys). (Oscar Fredrik ligger på 300 object och 60000 polys !!!????). Vi får se om jag står ut med så möcke ketcup ![]()
![]() |
#65 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Masthuggskyrkan och saluhallen får mina röster. Mest av personliga skäl. Har som andra många minnen av dessa byggnader.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Veteran
|
![]()
Bra val Torpet, det är de lättaste att banta ned !
![]() |
#67 |
Veteran
|
![]()
... är inte så lätt. Ta Nya Ullevi t.ex.
Det Ruby TMix producerar är en modell på 70000 polys och texturer på 30 MB. Inte gångbart i Trainz. Bara belysningspelarna var på 55000 polys (t.o.m. glödtrådarna var modellerade ![]() Masthuggskörka är en starkt förbättrad modell av den gamla (den nya hade fel dimensioner) Saluhallen gick att banta ned så den blev användbar. Kvarteret mellan Lilla Torget och Skeppsbron var lättast att banta. "Ketchup" smakar illa om man får för mycket ![]()
![]() |
#68 |
Veteran
|
![]()
... är väl "Hälanda". Sen har jag livat upp Ullevi med nightmesh och pågående match mellan Blåvitt och Elfsborg.
Jag försöker liva upp Göteborg men detta forum verkar svårt att återuppliva ![]()
![]() |
#69 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
DET var inga dåliga strålkastare, de!
![]()
![]() |
#70 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Har det något med Konsum att göra? ![]()
![]() |
![]() |
#71 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() ![]() Men nu lyfter vi oss från "gräsrotsnivån" till de himmelska höjderna ! Detta är väl årets "Spettekaka" ? Oscar Fredriks Kyrka, en ketchupklump på 60000 polys och 60 Mb texturer nedbantad till 4000 polys och 4 Mb texturer (t.o.m. uppladdningsbar till detta forums lilla trånga Downloadavdelning ![]()
![]() |
![]() |
#72 |
Medlem
|
![]()
En underbar katedral. - Kommer att med stor glädje ladda ner och använda allt i detta göteborgspakets fortsatta utveckling, med ett undantag - Ullevi. Håller med den som undrade vad blåvitt är för nåt underligt. I Göteborg finns numera, sedan Gårda BK slutat i de högre divisionerna, bara makrillar. En match med dem kan alltid beskådas. Eller möjligen ÖIS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem
|
![]()
När nu slutprodukten föreligger måste erkännas att trots det blåvita inslaget är Ullevi ännu en fantastisk del av det hela tiden växande göteborgspaketet.
(Men GAIS hade varit aningen läckrare på planen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]()
Växlar med rörliga tungor typ JKs växlar
Om Lan accepterar att jag använder hans texturer och anpassar rälsen så de kan funka tillsammans med hans räls |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
När JKs växlar kom, så var jag på väg att sätta mig in i dom och försöka försvenska dom med diverse olika texturer. Men då Tomas hade växlar på gång, så rann detta ut i sanden. Sen hade väl du också (om jag inte minns fel) växlar på gång, för några år sedan. Har du lagt dessa i graven eller är det något som du fortfarande småpular med.
![]() |