![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag försöker mig på att sätta upp grunden för en ny rutt med hjälp av Blueprint Editorn. har försökt följa div anvisningar men jag kör fast när det kommer till Terrain blueprint och det id man ska sätta. Hittade en anvisning där man pekar ut Provider Kuju Product RailSimulator Environment\Terrain\Texturing.xml Det jag hittar är bin-filer i den katalogen! är den man ska peka ut? När jag sen skapar min rutt blir det ingen grön gräsmatta, bara blått. Är jag helt fel ute med hur man gör? Är tacksam för lite hjälp på traven.
__________________
TFL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 833
|
![]()
Hej!
Vad länge du väntade på svar, för det undrar jag också hur man gör. Jag vet inte hur få in newS terrain texture. Hoppas nå´n kan svara snabbt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
|
![]() Citat:
Med det här terräng-paketet på UKTS följer också en tutorial om hur man gör nya Blueprints för terräng. http://members.uktrainsim.com//filel...m_fileid=24732 Att ändra i en befintlig rutt verkar vara knepigare. Jag har någonstans sett en tutorial om hur man gör men hittar den inte nu. Här är en tråd på UKTS som det kanske går att leta vidare på. http://forums.uktrainsim.com/viewtop...+pack#p1649334 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 797
|
![]()
Att byta terrängtextur i en befintlig rutt är inga problem om man har nya nerladdade och installerade. T.ex. UKTS texture pack. Problemet är att texturerna heter inte samma sak så det kommer bli nya marktexturer om du redan målat backen med standardtexturer. Har man bara standard grönt gräs på hela rutten är det inget problem, då är det bara måla på med de nya.
För att byta i en befintlig rutt krävs det att du öppnar RouteProperities.xml i din ruttmapp och leta reda på den raden som heter TerrainBlueprint. Byt sedan informationen till: <TerrainBlueprint> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">UKTS_FP</Provider> <Product d:type="cDeltaString">Terrain_Textures</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">TextureSets\Complete_v1.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </TerrainBlueprint> I detta fall till UKTS_FP texturer.
__________________
/Tänk först. Tänk igen. Tänk igenom allt en gång till. Skriv sen.\\Basse |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 833
|
![]()
Hej!
Jag vill gärna ha lite hjälp med terrain-textures by newS v1. Den är installerad, men vet inte hur jag får i Blueprint editor. Tackasam för svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
|
![]() Citat:
Jag använde istället en annan metod som verkar fungera bra. 1. Stäng TS2014 2. Redigera Terrain Blueprint delen av din route template fil (t.ex i RWTools) på samma sätt som i exemplet med att ändra i RouteProperties.xml Exempel: <TerrainBlueprint> <iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> <BlueprintSetID> <iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> <Provider d:type="cDeltaString">NewS</Provider> <Product d:type="cDeltaString">misc</Product> </iBlueprintLibrary-cBlueprintSetID> </BlueprintSetID> <BlueprintID d:type="cDeltaString">Environment\Terrain\Texturin g.xml</BlueprintID> </iBlueprintLibrary-cAbsoluteBlueprintID> </TerrainBlueprint> 3. Spara din template file 4. Starta TS2014 5. Klona din rutt med ett nytt namn 6. Öppna den nya rutten i Editorn 7. Klicka i Provider/Product (i.e. NewS/misc) i Object Filter Rutten du klonade ifrån kommer att behålla sitt terrängtextur-set (sparat i RouteProperties.xml förmodar jag) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 833
|
![]()
Tack Stenne!
Jag testar sen i kväll när min stora dator är ledig. Barnbarnen spelar hela dagen, men tar pauser ibland. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Gick det bra? För jag vill också prova!
__________________
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |