![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Linköping
Inlägg: 37
|
![]()
Hmm...
Har jag förstått dig rätt nu, Nils? -Det ska stå en V-signal på varje sida om vägen på resp. spår. -V-signalernas namn ska följa udda-jämn-principen. -När V-signalerna hittat varandra kan vägskyddet skapas. -Bommar kan nu placeras ut. -När man kör ska sedan alla signaler i vägskyddet slå om till vitt (?). Problemet ligger på den sista punkten: endast 2 av 4 slår om, men alla fungerar. Till Ekankal: Jag kan inte berätta om hur det ser ut i stora världen på dubbelspår och så, det har jag ingen koll på, men i Västervik IRL, som jag bygger, skyms den ena dubbel-V-signalen i kurvan in mot Hallströmsgatan, om den skulle visa stopp då inga tåg kommer på det spåret skulle förarna mot spår 3 behöva bromsa för att finna att det var vitt i den andra signalen som inte syntes i alla fall. Därmed slår alla V-signaler om i skyddet då tåg nalkas (eller bommar fälls med fyrkantsnyckel).
__________________
Bygger smalspåret Hultsfred-Västervik i Trainz 2010 tillsammans med Legotrainzman. ![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
signaler, vägskydd |
|
|