![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#226 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tjusigt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Asnice! Längtar tills det är klart.
![]() |
#228 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Uj, tokigt snyggt!
![]() Nyfiken på polygonbudgeten, hur ser den ut? Senast redigerad av Mazz den 2014-03-07 klockan 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Så otroligt läckert!
![]() |
#230 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Tack för alla kommentarer, gör att man gärna fortsätter.
Bildunderlag ska jag nog klara av att få fram själv till X10, dock har jag inget på övriga varianter så är väl det som kan behövas. Ljudupptagning har jag ingen utrustning för i dagsläget. Exteriöra modellen och båda boggierna ligger på 32k tillsammans. Jag har försökt att vara ganska sparsam då det kan komma att finnas många enheter i samma scen. Två fullängdståg som möts eller på bangård blir snabbt ganska mycket. Nu kommer ju modellen att få två nivåer LOD också.
![]() |
#231 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Medlem
|
![]()
Jag kan alltid prova med min kamera att få upp ljud. Åtminstånde när tåget är i gång och rör sig, SLs dörrar...
Sedan har ajg lagt märke till att CW-RCn har använt ljud från T44:an, så fråga gärna Mawkish eller vem som är upphovsmannen för de ljuden om du kan återanvända dem. t.ex. ljud från hjul som "scratchar" mot rälsen vid växlar... har CW-RCn dessa ljud så ser ajg inget problem emd att du kan ha dem också. har annars en bunt X10-or och en VästTrafik X11 uppe på Youtube, samt en X12 som avgår från plattform på min dator, om du är intresserad. http://www.youtube.com/user/RailCarADDE Dessa är filmer, men kan laddas ner och konverteras till ljudfiler med hjälp av 3-partsprogram. Har orginalfilmerna och fler X10-Filmer på datorn också. EDIT: Kameraljuden är antingen Stereo eller surround. Jag rekommenderar att man använder 1 kanal från ljuden till mono, istället för att slå ihop alla 5 kanaler. Vid stereo så kan du prova att slå ihop dem till Mono. Audacity räcker nog för detta. Den har jag använt mycket själv vid filmredigeringar... men dessa kamera är nog den ljudarsenal jag har just nu. Funderar på att köpa mig en Röde Videomic Pro framåt våren för ljudinspelningar till Ljud-blueprint för RW.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. Senast redigerad av ADDE den 2014-03-07 klockan 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Det var ett tag sedan det blev något gjort på X10.
Men nu är det mesta på motorvagnen klart iaf. Texturarbete kvar på inredningen.
![]() |
#234 | |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#235 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Riktigt snyggt!
![]() Kommer den lilla gula lampan som sitter utvändigt lysa gult också när dörrarna är öppna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ahh, va trevligt att se detta!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
|
![]()
Grymt snygg interiör! Mäkta imponerande
![]()
![]() |
#238 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Skitsnyggt.
Många svenska tåg på gång nu, hoppas flera går från MSTS och Trainz ill TS 2014 nu. Jag tänkte börja arbeta med x40 efter itinon också.
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ser fantastiskt ut!!
Kanske får vi se en beta snart(?) Eller rentav en färdig version?
![]() |
#240 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2012
|
![]()
Riktigt snyggt!
![]() ![]()