![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Alla manövervagnar jag hittar i simmet hittar jag i loklistan. Dessutom är de anpassade för rätt lok (Diesel eller Elektrisk). exempel på dessa: ME146 från RSC har manövervagnar som finns i loklistan, och inte i vagnlistan.
Nu vet jag inte om mitt förslag är rätt, men prova att göra manövervagnen till ett elektrisk drivfordon, men utan pådrag av något slag. Jag har märkt att om man har flera olika lok och motorvagnar, med det enda gemensamma saken att de har samma koppel emellan, så kan man styra alla dessa lok samtidigt, från en hytt. Det går att scripta så detta begränsas, så du bara kan ha max 2st X2-Drivenheter, och manövervagnen kan bara styra dessa, etc... Och vid nästa update så tycker jag att du uppdaterar alla vagnar till riktig littrera, eller "SJ 2000/SJ X2000 (Litt.)" i loklistan. nu heter X2:an bara "sj", vilket jag tycker ser fult ut. Jag tror flera personer som inte talar svenska bara blir förvirrade om de provar på X2000.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Va intressant att följa utvecklingen. Manövervagnen ja, går det inte fixa från vagn till kraftlös lok? Hur skulle det gå med NBS Bm73? Det är två manövervagnar och en mellanvagn som lok som har phantograf på taket.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-04-15 klockan 16:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2013
|
![]()
Ja, T44 har olika lägen, därför jag är intresserade av skripten
![]() Helt missat att de har fast sken där bak. Då är ju inte det ett problem. Namngivning kan jag absolut ändra, knappt man hittar rätt själv ![]() Jag provade göra om manövervagnen till en lok för ett tag sedan, men fick det inte helt att funka. Skall prova på nytt!!
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
På tal om namn, vad heter bistrovagnen?
![]() SJ X2000 U???
![]() |
#5 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Hjälp!!
Cab-Camera Location X=0,7 Y=2,85 Z=-8 Direction X=0 Y=-0,11 Z=-1 <----(=1 är rakt fram, så jag tycker att -1 borde vara rakt bakåt, fast, inte upp och ner?) (Manövervagnen har sin positiva front vid dörrarna, och sin negativa front vid nosen) 17.jpg
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Manövervagnen ska exporteras på samma sätt som motorvagnen, alltså med nosen norrut i 3dsmax. Så kamerablueprintet behöver du inte ändra mer än hur långt fram kameran ska vara...
![]() |
#8 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Finns ju redan exempel på dessa. Äldre Brittiska motorvagnar som t.ex. Class 321 eller 450 har just denna uppsättning, med två manövervagnar, en släpvagn och en motorvagn med pantograf eller strömskena men utan förarhytt. Alla utom släpvagnen hittar man i loklistan.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |