Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-05-04, 12:54   #8
ekv
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Umeå, Sweden
Inlägg: 147
Standard

Hej LAn och Nisse!

Tack för goda råd. Nu kan jag skära bort "gridden" (alltså göra den och eventuella marktexturer transparanta) och se igenom tunnlarna. Vad jag förstår så måste TUB-knivarna (en eller flera vid varje tunnelöppning) vara kvar efter utskärningen. Tar man bort dem så upphör genomsynligheten för tunnlarna. Är detta rätt uppfattat av mig?

När nu tunnlar med enkelspår fungerar utmärkt, uppstår frågan om hur man konstruerar tunnlar för parallella dubbelspår? Måste LAn modifiera sina modeller eller har Nisse någon klurig lösning? Om man lägger två enkeltunnlar parallellt med ett avstånd på 4,5 - 6 m kommer bergssidorna från intilliggande tunnel att "gå in" och skymma sikten. Finns det någon smart tunnel-kniv som kan skära bort hinder för fri sikt?

Vänligen
__________________
Trucken
ekv besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:26.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009