![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Ort: ,Drammen , Norway.
Inlägg: 697
|
![]()
Du mener vell OR X2208 og den er ikke på mer en 6,25Mb.
__________________
MVH Jan Kristensen Har bygd Drammen-Kongsberg Har bygd VBSR 1, 2, 3, 4 ruten Klar til Stavanger og Gardermoen, VBSR 5 med hjep fra Bønan Klar til Hamar, VBSR 6 av Bønan Klar til Trondheim VBSR 7 Klar til Bergen VBSR8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 723
|
![]()
Bromstalen stämmer överens med handhavandeboken och instruktionsböckerna. I den senaste varianten har de gjort något i koden som försvårar hela processen på så vis att använder man den dynamiska bromsen samtidigt som EPn försvinner trycket. Det är en bug i OR.
I övrigt används inte EP under färd eller inbromsning med Y2. Förarna använder den som förstärkning de sista meterna vid stationer eller för att ställa av vagnen. Annars används endast den kombinerade gas och bromsspaken. Allt gott Granders |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Trollhättan
Inlägg: 9 853
|
![]()
Hej!
Nu körde jag versionen X2235 och bromsarna kom tillbaka! Men däremot fungerar AI-tågen annorlunda än var förut. ? ![]() |
![]() |
![]() |